حضور 600 اروپایی در جمع تروریست های سوریه

حضور 600 اروپایی در جمع تروریست های سوریه
پنج‌شنبه 15 فروردين 1392 - 22:42

کالج پادشاهی انگلستان (کینگز کالج) با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که حدود 600 تن از اتباع 14 کشور اروپایی به گروه های مسلح مشغول نبرد در سوریه پیوسته اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در گزارش کالج پادشاهی انگلستان آمده است: این اتباع اروپائی که از اوایل سال 2011 راهی سوریه شدند ، 7 تا 11 درصد کل اتباع خارجی مسلح فعال در سوریه را تشکیل می دهند.
روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزیده هایی از این گزارش نوشت: این آمار مستند به 450 رسانه عربی و غربی و سایت های اینترنتی فعال در زمینه انتشار اخبار گروه های مسلح  فعال در سوریه است.
بنا بر این گزارش، اتباع انگلیسی بیشترین تعداد اتباع اروپائی فعال در سوریه را تشکیل می دهند و تعداد آنها احتمالا به 134 نفر می رسد.
به نوشته گاردین، 30 تا 92 فرانسوی، 3 تا 40 تبعه آلمان، 28 تا 134 انگلیسی، 26 تبعه ایرلند، 14 تا 85 بلژیکی و 3 تا 78 دانمارکی با گروه های مسلح فعال در سوریه همکاری می کنند.
گاردین به نقل از گزارش جدید کالج پادشاهی لندن نوشت: اسپانیا، سوئد،  کوزوو، فنلاند، بلغارستان، اتریش و آلبانی نیز تعدادی از اتباع مسلح خود را به سوریه فرستاده اند.
پیتر نیومن تهیه کننده گزارش کالج پادشاهی لندن اعلام کرد: تعداد اتباع اروپایی مسلح فعال در سوریه چندان زیاد نیست، اما هرچه باشد، این امر نشان می دهد که موضوع ارسال نیروهای مسلح به سوریه مهمتر از هر مناقشه دیگری است.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها