احتمال استفعای سلام فیاض در فلسطین

احتمال استفعای سلام فیاض در فلسطین
سه شنبه 20 فروردين 1392 - 11:44

دولت سلام فیاض در کرانه باختری امروز سه شنبه آخرین جلسه عادی خود در شهر رام الله را برگزار می کند و پس از آن استعفای خود را به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند، دولت غیرقانونی فیاض در رام الله سه شنبه آخرین جلسه اش را با حضور وزرای دولت برگزار می کند و پس از بازگشت محمود عباس از سفر خارجی، بلافاصله استعفای خود را تقدیم وی خواهد کرد.
این منابع اعلام کردند که در صورت موافقت عباس با استعفای دولت فیاض، جلسه فوق العاده برای اعلان این مساله تشکیل خواهد شد. منابع مذکور خاطر نشان کردند که این تصمیم فیاض ناشی از خشم و نارضایتی محافل جنبش فتح و رهبران آن و نیز اخبار اخیر منتشر شده درباره نشست شورای انقلابی جنبش فتح است.
به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منابع تاکید کردند که وضعیت به همین شکل کنونی باقی نخواهد ماند و یا باید "نبیل قسیس" وزیر دارایی برکنار شده دولت فیاض بر سر کار خود بازگردد و یا سلام فیاض خود استعفا دهد و در غیر این صورت، عباس باید وی را برکنار کند.
منابع مذکور درباره تشکیل دولت جدید نیز اعلام کردند که عباس تا زمان تشکیل دولت تکنوکرات به نخست وزیری خود، فیاض را مسئول اداره امور خواهد کرد و یا یک شخصیت مستقل را برای تشکیل دولت با حضور اکثریتی وزرای جنبش فتح و مشارکت دیگر گروه‌ها و حتی طرف های مستقل مامور می‌کند و احتمال دیگری هم که در این زمینه وجود دارد این است که وی تا زمان تشکیل دولت وفاق ملی به ریاست خود (عباس)، دولتی انتقالی به نخست وزیری یک شخصیت مستقل تشکیل دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها