تلاش ناکام کری برای احیای فرایند سازش

تلاش ناکام کری برای احیای فرایند سازش
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 11:50

رام الله، العالم - كارشناس امور رژیم صهیونیستی گفت: دیدگاه طرف فلسطينيي در زمینه مذاکرات سازش، فاصله زيادي با طرف اسراییلی دارد و هر دو طرف بر مواضع خود پافشاری می کنند.

"صالح هواش" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، در خصوص پيشنهادهای جان كري وزير امور خارجه آمريكا به رژيم صهيونيستي درسفر اخيرش به منطقه اظهار داشت: آمريكا با وجودی که بهتر شدن جايگاه خود در منطقه را منوط به قطع حمايت از رژیم اسرائيل مي داند، اما تلاش مي كند فرايند سازش را كه به دليل اقدامات این رژیم ضد مردم فلسطين متوقف شده، احيا كند.

هواش افزود: تلاش هاي جديد امريكا برای از سرگیری مذاکرات سازش، پس از آن صورت می گیرد که این مذاکرات سالها با ركود مواجه بوده است.

وي افزود:هدف از تلاشهاي ديپلماتيك مسؤولان فلسطینی، پايان دادن به اشغال اراضی فلسطينی توسط رژيم صهيونيستي و پايان تسلط بر ملت فلسطين و نیز ايجاد دولت فلسطين است كه تشكيلات خودگردان مي تواند پس از محقق شدن اين هدف و تعيين جدول زماني و دستور كار براي مذاكرات بر اساس اين هدف، در مذاكرات شركت كند.  

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (19فروردین 1392) در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله با "محمود عباس" رییس این تشکیلات دیدار کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار توقف شهرک‌سازی‌ها و آزادی اسرای فلسطینی به عنوان شرط بازگشت به میز مذاکرات سازش را خواستار شد.

دیدار عباس و کری در راستای سفر اخیر "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به منطقه به منظور بررسی امکان ازسرگیری مذاکرات سازش، صورت گرفت.

این چهارمین دیدار عباس و کری از زمان تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا است.

پربیننده ترین خبرها