با حمله گسترده نیروهای ارتش سوریه صورت گرفت

تلفات سنگین شورشیان مسلح در ریف دمشق

تلفات سنگین شورشیان مسلح در ریف دمشق
چهارشنبه 21 فروردين 1392 - 16:23

نیروهای دولتی سوریه روز چهارشنبه در اطراف دمشق با حمله به تیم های مختلف گروه های مسلح، آنها را به سمت مناطق دورتری از پایتخت رانده و تلفاتی را بر آنها وارد کردند.

گروه‌های مسلح و شورشی در سوریه به تازگی با توجه به در اختیار گرفتن تسلیحات و کمکهای خارجی دست به اقداماتی در جنوب دمشق و سوریه زدهاند.
بر اساس اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه درگیری‌های امروز نیروهای دولتی سوریه علیه مقرهای مخالفان در اطراف دمشق از جمله منطقه داریا متمرکز بود.
این درگیری‌ها در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه بیش از 95 درصد این شهر را پاکسازی کرده و برخی عناصر مسلح که در ویرانه‌ها مخفی شده‌اند، اقدام به جنگ و گریز علیه نیروهای دولتی می‌کنند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه – وابسته به مخالفان - گزارش داد که در درگیری های اطراف دمشق دست کم 28 نیروی مخالف و 13 سرباز کشته شده‌اند. این در حالی است که 15 نیروی مخالف و 28 نیروی دولتی نیز در درگیری های شهر حلب کشته شدند.
در همین حال دولت سوریه نیروهای کمکی را برای مقابله جدی‌تر با نیروهای مخالف به اطراف دمشق و جنوب آن اعزام کرده است.
ارتش سوریه اعلام کرده همه حومه دمشق تا شعاع 50 کیلومتری این شهر به سمت شرق را محاصر کرده و در چهار محور در حال تنگ کردن حلقه این محاصره است.
گفته می‌شود در این درگیری‌ها ده‌ها فرد مسلح که بیشتر وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره هستند، به هلاکت رسیده و صدها تن دیگر نیز زخمی و دستگیر شده‌اند.
ارتش سوریه در این منطقه با محاصره شهر العتیبه و عامود الحوران به عنوان مرکز اصلی پشتیبانی گروه‌های مسلح، تلفات سنگینی را بر آنها وارد و با قطع خطوط امداد، عملاً توان هر گونه عکس‌العمل را از آنها در مناطق غوطه الشرقیه از آنها گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها