پیامدهای استعفای نخست وزیر تشکیلات خودگردان

پیامدهای استعفای نخست وزیر تشکیلات خودگردان
جمعه 23 فروردين 1392 - 19:07

حلمی الاعرج نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: ابهام در خبر استعفای سلام فیاض نخست وزیر دولت رام الله به خاطر اهمیت و پیامدهای آن بر اوضاع داخلی و منطقه ای فلسطین است.

وی در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: محمود عباس برای نپذیرفتن استعفای وی زیر فشار است تا دولت فلسطین به ریاست فیاض به کارش ادامه دهد، این در حالی است که تاکنون هیچ موضع رسمی درباره ابعاد اختلاف میان فیاض و محمود عباس اتخاذ نشده است.  
الاعرج ادامه داد: دو طرف در نهایت برای حل بحران موجود با یکدیگر ملاقات می کنند، چون می دانند برای ادامه فعالیت دولت باید چنین اقدامی انجام دهند، همچنین اختلاف میان این دو موضوع تازه ای نیست.
وی خاطر نشان کرد: اختلاف به دنبال استعفای نبیل قسیس وزیر دارایی رخ داد که ریاست تشکیلات آن را رد کرد اما دولت آن را پذیرفت. از سوی دیگر موضع منفی شورای انقلابی نسبت به فیاض و انتقادش از سیاست های اقتصادی وی که باعث ایجاد بحران اقتصادی شده، فیاض را به سوی استعفا سوق داد.
الاعرج یادآور شد: راه برون رفت از بحران، تسریع در پایان چند دستگی، تحقق مصالحه ملی، تشکیل دولت فراگیر ملی، برگزاری انتخابات مجلس، ریاست حکومت و مجلس ملی است. 
وی افزود: چنین اقدامی باعث حل بحران، فشارهای بین المللی بر طرف فلسطینی، خدمت به مساله فلسطین و سامان دادن به اوضاع داخلی خواهد شد. 
MKH-12-50

 

پربیننده ترین خبرها