پیشتازی معاون چاوز در نظر سنجی های انتخاباتی

پیشتازی معاون چاوز در نظر سنجی های انتخاباتی
شنبه 24 فروردين 1392 - 22:57

العالم - مشاور پیشین " هوگو چاوز" رییس جمهور فقید ونزوئلا از پیشتازی نیکولاس مادورو رئیس جمهور موقت در نظرسنجی های انتخاباتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صبح روز یکشنبه اولین رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پس از مرگ هوگو چاوز رئیس جمهور فقید این کشور بین نیکولاس مادورو نامزد حزب سوسیالیست حاکم و هنریکه کاپریلاس نامزد مخالفان برگزار خواهد شد.

" ریمون کابشی" به شبکه خبری العالم، گفت: ونزوئلا پس از مرگ چاوز برای نخستین بار برگزاری انتخابات را تجربه می کند و به همین سبب شاید بتوان این انتخابات را تاریخی دانست، زیرا مادورو رئیس جمهور موقت به مثابه میراث دار اندیشه ها و دستاورهای چاوز در طول 14 سال انقلاب بولیواری است.

مشاور سابق هو گو چاوز با بیان این که برنامه های مادورو همان برنامه ای انتخاباتی هوگو چاوز در سال 2012 است، افزود: مادورو از سال 1991 همراه و ملازم چاوز بود و مدارج ترقی را از یک کارگر تا عضو اتحادیه و سپس نماینده پارلمان و آن گاه رئیس مجلس خلق و پس ازآن وزیر خارجه طی کرد تا در نهایت به عنوان معاون رئیس جمهور برگزیده شد؛ در این میان نماینده مخالفان، لیبرالیسم را به عنوان برنامه سیاسی به همراه خود آورده، در حالی است که این برنامه ها در آمریکا و اروپا با شکست مواجه شده است.

کابشی تاکید کرد: همه نظرسنجی ها اعم از نظرسنجی های داخلی و بیگانه از پیش افتادن 12 تا 22 درصدی مادورو از رقیب خود حکایت دارند؛ در واقع در این انتخابات فقط شخصیت نامزدها مهم نیست، بلکه دستاوردهایی که برای کشور داشته نیز از اهمیت برخوردار است و سیاست چاوز که برنامه کاری مادورو نیز هست، موفقیت خود را در عرصه های آموزش، مسکن و بهداشت ثابت کرده است.

ریمون کابشی در پایان خاطر نشان کرد: مادورو از تجربه ای 22 ساله در عرصه کار سیاسی و اجتماعی برخوردار بوده و در کنار چاوز تجربه آموخته است، به همین سبب می توان به محافظت او از میراث چاوز و ادامه راه رئیس جمهور فقید ونزوئلا امیدوار بود، راهی که دستاوردهای بزرگی برای ملت ونزوئلا داشته است.

13-19:06
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها