محور آمریکایی-صهیونیستی-سعودی علیه بیداری اسلامی

محور آمریکایی-صهیونیستی-سعودی علیه بیداری اسلامی
چهارشنبه 28 فروردين 1392 - 23:01

تهران، العالم - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: استکبار جهانی و صهیونیستها با استفاده از منابع مالی عربستان، درصدد مقابله با بیداری اسلامی در منطقه هستند.

"اسماعیل کوثری" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: دشمنان می خواهند با سوءاستفاده از ناامنی پیش آورده در سوریه، این کشور را به منطقه جنگی تبدیل کرده و طرحشان را در کشورهای شرق مدیترانه و غرب آسیا گسترش دهند زیرا می دانند اگر امنیت بر سوریه حاکم شود برای آنها به ویژه برای رژیم های عربستان، امارات و قطر مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد شد.


وی با اشاره به سخنان امروز فرمانده کل سپاه پاسداران درباره توانمندی ایران در منطقه، تصریح کرد: ایران دارای نقش و جایگاه اول در منطقه است، از این رو دشمنان در تعامل جمهوری اسلامی دقت زیادی به خرج می دهند چراکه ایران دارای امکانات و توانمندی سطح بالا برای مراقبت و خنثی سازی توطئه های دشمنان در اختیار دارد.  

   
کوثری با اشاره به این که اگر دشمنان بخواهند خللی در امنیت منطقه وارد کنند، امنیت انتقال انرژی به غرب نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای نقش اساسی در زمینه استقرار امنیت و تامین انرژی در منطقه است و برای تضمین امنیت منطقه خلیج فارس حرف اول و آخر را می زند.        
 

محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه امروز در جمع خبرنگاران، گفت: دشمنان سناریویی خطرناک برای هدف قراردادن امنیت غرب آسیا و شرق مدیترانه طراحی کرده اند از این رو باید نسبت به این وضع که طولانی مدت خواهد بود، هزینه زیادی بپردازند.


وی افزود: ایران مراقب استراتژی های دشمنان در خارج و داخل است و سپاه پاسداران آماده دفاع از کشور در برابر تهدیدات است، البته دشمنان قادر به تامین امنیت انتقال انرژی از خلیج فارس نخواهند بود چون امنیت و منابع انرژی فقط در دست سپاه است.
tt-17-17:39
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها