آلمان با خرید نفت سوریه از تروریست ها موافق است

آلمان با خرید نفت سوریه از تروریست ها موافق است
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 16:51

وزیر خارجه آلمان از موافقت کشورش با طرح خرید نفت سوریه از "مخالفان" دولت این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان امروز (دوشنبه) هنگام ورود به لوکزامبورگ برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: آلمان با رفع تحریم نفت سوریه به منظور خرید نفت از معارضین سوری موافق است، اما همچنان بر ممنوعیت ارسال مستقیم سلاح برای آنان تاکید دارد.
وی در ادامه مدعی شد: محدود کردن تحریم نفت و خرید نفت از مخالفان سوری، موجب بهبود وضع اقتصادی مناطق تحت کنترل معارضین سوری خواهد شد.


وستروله همچنین گفت: آلمان با وجودی که با پیشنهاد فرانسه و انگلیس مبنی بر ارسال مستقیم سلاح برای معارضین، مخالف است، اما اگر دیگر کشورها به این نتیجه برسند که سلاح برای مخالفان ارسال شود، آلمان چنین تصمیمی را "وتو" نخواهد کرد و به تصمیم کشورهای عضو اتحادیه احترام می گذارد.


یادآور می شود، خبرگزاری "رویترز" چندی پیش به نقل از منابع آگاه گزارش داد که انتظار می رود کشورهای اتحادیه اروپا برای پشتیبانی از شورشیان مسلح، درباره خریداری نفت از مخالفان بشار اسد در سوریه به توافق برسند.

به گزارش رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه (امروز) تحریمی که شامل صنعت نفت سوریه می شد را به نفع مخالفین بشار اسد، لغو خواهند کرد تا به سرنگونی نظام حاکم سوریه کمک کنند.


شایان ذکر است که اتحادیه اروپا در سال 2011 پس از آغاز بحران سوریه در اقدامی علیه نظام و مردم سوریه، خرید نفت از این کشور را ممنوع کرده بود، ولی اکنون می خواهد از شورشیان مسلحی که چند حلقه از چاه های نفت را در شرق سوریه به تصرف خود در آورده اند، نفت خریداری کند تا از این طریق هم کمبود نفت خود را که در پی توقف خرید  نفت از ایران و سوریه ایجاد شده، با حداقل هزینه جبران کند و هم منبع درآمدی باشد برای شورشیان مسلح سوری تا جنایات خود علیه مردم و دولت سوریه را ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها