16 کشته و زخمی در درگیری در دانشگاه اردن

16 کشته و زخمی در درگیری در دانشگاه اردن
سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 - 08:03

در جریان یک درگیری - به دلایل نامشخص -در یکی از دانشگاه های اردن، سه تن کشته و 13 تن مجروح شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الجزیره، این درگیری روزگذشته در دانشگاه حسین بن طلال شهر معان در جنوب اردن رخ داد.
اردن در طول چند هفته گذشته شاهد تنش‌های متعددی به دلیل دخالت‌های این کشور در کشورهای همسایه و همچنین نارسایی‌های داخلی است.
منابع اطلاع رسانی اداره امنیت کل اردن در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند، نیروهای امنیتی در حال حاضر کنترل اوضاع را در دست گرفتند.
بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی اردن پس از آنکه دانشجویان دانشگاه حسین بن طلال را از ساختمان دانشگاه به جای دیگری انتقال دادند، 22 نفر از عوامل مسلح این درگیری را بازداشت کردند.
گفته می‌شود که مقامات دانشگاه الحسین اردن این دانشگاه را تا روز یکشنبه آینده تعطیل اعلام کرده‌اند. سلفی های اردن نفوذ قابل ملاحظه ای در دانشگاه های اردن دارند؛ این جریان عموماً مسلح بوده و تاکنون تعدادی از اعضای آن به جرم داشتن طرح های خرابکارانه به همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات دستگیر شده اند.
عبدالله شاه اردن هفته جاری در سفری به واشنگتن با رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد، گفته می‌شود در این دیدار علاوه بر درخواست‌های معمول کمک از آمریکا، شاه اردن در مورد تحولات سوریه و نحوه دخالت امان در مسایل داخلی این کشور با باراک اوباما مذاکره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها