سوریه: مخالفان به دنبال صلح در "ژنو2" نيستند

سوریه: مخالفان به دنبال صلح در
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 21:44

دمشق (العالم) – معاون وزير اطلاع رساني سوريه با بیان اینکه مخالفان به دنبال صلح نیستند، تأکید کرد: هنوز تكليف كنفرانس ژنو 2، طرف هاي شركت كننده، برنامه کاری و زمان آن هنوز مشخص نشده است.

"خلف المفتاح" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: مخالفان سوریه وابسته به يكي از طرفهاي قدرت مانند فرانسه يا آمريكا و ايادي آنها در منطقه از جمله قطر و عربستان هستند.
خلف المفتاح اظهار داشت: كشورهاي حامي گروه هاي مسلح به دنبال راه حل سياسي نيستند بلكه مي خواهند از طريق دامن زدن به راه حل سياسي، آنچه را كه با زور نظامي به دست نياورده اند، محقق كنند. 

المفتاح تصريح كرد: دولت سوريه اگر در اين كنفرانس شركت كند به خاطر تحقق منافع ملت سوريه است نه به خاطر خواست مخالفان و منويات كشورهايي كه از آنان حمايت مي كنند.

معاون وزير اطلاع رساني سوريه ادامه داد: تحول در مواضع برخي كشورها و همچنين دبيركل سازمان ملل متحد در قبال سوريه، به خاطر توانمندي ارتش سوريه در تغيير اوضاع و ثبات موضع سياسي دمشق است.
 
وي تصريح كرد: به خاطر ابهام در بسياري از موارد، اگر كنفرانس ژنو 2 برگزار نشود بهتر از آن است كه برگزار شده اما با شكست مواجه شود.

معاون وزير اطلاع رساني سوريه يادآور شد: دمشق تاكنون براي شركت در كنفرانس دعوت نشده و اين موضوع نشان مي دهد كه توافق ميان روسيه و آمريكا هنوز در مراحل اوليه است.
  
وي تأکید کرد: باید ميان تمايلات مخالفان خارجي و كشورهاي بيگانه با خواسته هاي ملت سوريه تفاوت قائل شد.
MKH-30-11:44

پربیننده ترین خبرها