تمجيد مفتي سعودي از موضع تفرقه انگيز قرضاوي

تمجيد مفتي سعودي از موضع تفرقه انگيز قرضاوي
جمعه 17 خرداد 1392 - 09:43

العالم - شيخ عبدالعزيز بن عبدالله بن محمد آل الشيخ، مفتي اعظم عربستان در اظهاراتي با تمجيد از موضع شيخ يوسف قرضاوي در قبال حزب الله لبنان گفت: از قرضاوي به خاطر چنين موضع بجايي كه از جانب وي جديد نيست، قدرداني مي كنيم.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم  آل شيخ مدعي شد: يوسف قرضاوي همواره مواضع علماي بزرگ تاريخ را در زمينه حق يادآوري كرده و موضع او در اين زمينه تحسين برانگيز است.

براساس گزارش پايگاه اينترنتي «الصدي»، رييس علماي بزرگ عربستان همچنين مدعي شد: عربستان از زمان تاسيس خود همواره يار و ياور قضاياي مسلمانان و قضاياي عادلانه در هر مكان بوده است كه اين موضوع از محاسبات سياسي تنگ نظرانه نشات نمي گيرد بلكه از عقيده اسلامي ناشي مي شود.

شیخ يوسف قرضاوي مفتی قطری که ماجراهای عشقی رسوایی های متعددی برای او ایجاد کرده است ، چند روز پيش در سخناني خصمانه، حزب الله لبنان را به حزب شيطان توصيف كرده بود.

قرضاوی درسال 90 از دومین همسر خود به نام  «أسماء بن قاده» جدا شد و بعد از مدت کوتاهی سومین مراسم ازدواج را برای خود  به راه انداخت . قرضاوی برخلاف اختلاف سنی زیاد با همسر دوم خود با اصرار و پس از ماجرای عشقی و نامه نگاری های فراوان عاشقانه او را ناگزیز به ازدواج باخود کرده بود.

برخلاف تصور عموم مبنی بر اینکه قرضاوی همسر الجزایری خود را طلاق داده است ، اسماء بن قاده اخیرا لب به سخن گشوده و مهمترین دلیل جدایی خود از قرضاوی را جاسوسی او برای رژیم صهیونیستی ذکر کرده است.

وی در مورد علت جدا شدنش از «یوسف قرضاوی» گفت: زمانی که ما با هم زندگی می کردیم، وی بارها و بارها دیدارهای محرمانه ای با افسران سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد) انجام می داد. در سال 2010 نیز یک بار به طور محرمانه به تل آویو سفر کرد. من از این دیدارها و سفر وی به شدت ناراحت بودم از همین رو از او جدا شدم.

«أسماء بن قاده» در ادامه افزود: شاید باورتان نشود اما قرضاوی تسلط کاملی بر زبان عبری دارد، چه از نظر محاوره و چه از نظر کتابت. دیدارهای محرمانه وی با افسران موساد، موجب گردید که نزد امیر قطر محبوب تر از گذشته شود، امیر قطر هم از وجهه او استفاده می کند تا سیاست های صهیونیستی – آمریکایی را در منطقه پیش ببرد.

پربیننده ترین خبرها