گزارش العالم از آخرین وضعیت سوریه

چهارشنبه 5 تير 1392 - 22:54

حسين مرتضي گزارشگر شبکه خبری العالم در سوریه اعلام کرد: ارتش تعداد زیادی افراد مسلح را که در ساختمان مرکز تحقیقات کشاورزی در جنوب فرودگاه منغ استان حلب مخفی شده بودند، به هلاکت رساند و همچنان به پیشروی خود در مناطق مختلف استان های حمص ، حماه ، حلب و ریف دمشق ادامه می دهد.

خبرنگار العالم امروز (چهارشنبه) در گزارشی از سوریه اعلام کرد: ارتش همچنان به عملیات نظامی خود ادامه می دهد و از ساعت سه و نیم بامداد امروز عملیاتی را در مناطق مختلف استان ریف دمشق برای تنگ تر کردن حلقه محاصره گروه های مسلح آغاز کرده است .
مرتضی با بیان اینکه اطلاعات واصله نشان می دهد که ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق که محل استقرار گروه های مسلح است، همچنان به پیشروی موفقیت آمیز خود ادامه می دهد، افزود: گروه های مسلح خطوط برق منطقه القابون استان ریف دمشق را تخریب کردند و امدادگرانی که برای وصل خطوط برق به منطقه اعزام شده بودند، با حمله گروه های مسلح مواجه شدند و چند امدادگر کشته شدند.

حسین مرتضی اعلام کرد: عملیات نظامی ارتش در منطقه البرزه در شمال شهر دمشق ادامه دارد و پیشروی ارتش در این منطقه بسیار موفقیت آمیز بوده است و عملیاتی نیز در اطراف اتوبان شهر حرستا استان ریف دمشق برای پاکسازی این منطقه از تک تیراندازانی که به مردم شلیک می کنند، اجرا شده است .
وی در ادامه گزارش خود با تاکید بر این مهم که ارتش منطقه راهبردی و مهم تلکلخ در استان حمص را پاکسازی کرده و کنترل میدان گازی "الشاعر" را در منطقه ریف تدمر این استان کاملا به دست گرفته است، یادآور شد که ریف تدمر یکی از مناطق استراتژیک است که ارتش همچنان به پاکسازی آن ادامه می دهد. 
گزارشگر العالم خاطرنشان کرد: ارتش همچنین مانع نفوذ یک گروه مسلح به منطقه خان العسل استان حلب شد و عملیاتی را نیز در منطقه " مصلحه " شهر حماه در دست اجرا دارد که تاکنون توانسته چند دستگاه خودروی حامل تیربارهای دوشکای گروه های مسلح  را منهدم کند.

MKH-26-15:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها