عریان: حکومت را از ژنرال ها پس می گیریم

عریان: حکومت را از ژنرال ها پس می گیریم
سه شنبه 25 تير 1392 - 15:00

عصام العريان معاون رئيس حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان المسلمين مصر در گفتگو با شبكه سي.ان.ان آمريكا گفت: مسئله مهم درحال حاضر بازپس گرفتن دولت از ژنرال ها و توقف كودتاي نظامي است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وي افزود: ما سازماني هستيم كه زير چتر حاكميت قانون اساسي و قوانين كشور فعاليت مي كنيم و هرگز قانون شكني نكرده ايم و به طور مسالمت آميزي براي بازپس گيري فرايند دموكراتيك تلاش مي كنيم و خواهان بازپس گرفتن دولت از ژنرال ها هستيم كه اين كودتاي نظامي را انجام دادند.
العريان که حکم دستگیری وی توسط نهادهای قضایی مصر به جرم تحریک مردم برای حمله به اماکن دولتی و پادگان های ارتش و اخلال در امنیت عمومی صادر شده در ادامه با بیان اینکه آنچه در شرايط حاضر براي ما اهميت دارد بازپس گرفتن استقلال و دموكراسي خود و بازسازي قانون اساسي خودمان است؛ افزود: محمد مرسي رئيس جمهور براي ما مهم است نه فقط به خاطر شخصيتش بلكه وي يك سمبل است و خصوصا بعد از انتشار شايعه هاي نگران كننده در پايگاه هاي اجتماعي دراينترنت، ما نمي دانيم الان كه وي كجا است و وضعيت سلامتي وي چگونه است و آيا در امنيت به سرمي برد يا نه ؟
العريان درباره ديدار ويليام برنز معاون وزير امور خارجه آمريكا از قاهره گفت: آيا برنز صراحتاً اعتقاد دارد كه در مصر كسي به وي اعتماد مي كند؟ كسي به آقاي اوباما يا آقاي برنز اعتماد نمي كند.
معاون رئيس حزب آزادي و عدالت درخصوص دعوت برنز براي شركت در فرايند دموكراتيك گفت: پارلمان منحل، عمل به قانون اساسي متوقف و رئيس جمهور منتخب عزل شد بنابراين چگونه به برنز اعتماد كنيم؟
وي درباره طرح آينده گروه اخوان المسلمين گفت: ما به گام هاي دموكراتيك مسالمت آميز خود و تظاهرات در مناطق مختلف كشور ادامه خواهيم داد و با حضور ميليون ها تظاهركننده در چندين منطقه پايتخت، هم اكنون حركت عبور و مرور فلج شده است.

سخنان العریان علیه آمریکایی ها و به خصوص برنز در حالی بیان می شود که بر اساس شواهد موجود کاخ سفید حامی جدی محمد مرسی بود، اما وقتی ناتوانی وی در اداره امور کشور از یک سو و همچنین اعتراضات مردمی گسترده را مشاهده کرد، سعی نمود موضع بی طرفی اتخاذ کند، هر چند که سفیر آمریکا در قاهره به عنوان مهمترین حامی اخوانی ها برای مرسی و دولت او سنگ تمام گذاشت.

پربیننده ترین خبرها