پس از ورود به دمشق صورت گرفت؛

دیدارتیم تحقیق سلاح شیمیایی با مسوولان سوری

دیدارتیم تحقیق سلاح شیمیایی با مسوولان سوری
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 - 10:11

العالم - تیم بین المللی تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه پس از ورود به این کشور، با شماری از مسئولان سوری در دمشق در خصوص ترسیم ساز و کار آغاز تحقیق در این زمینه گفت وگو کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش ها حاکیست، اختلافاتی در جریان دیدار طرفین رخ داده به ویژه که کمیته تحت فشار بین المللی و غربی قرار دارد تا فعالیتش را به منطقه خان العسل حلب که گروههای مسلح در آن از سلاح شیمیایی استفاده کردند، محدود نکند و دامنه این فعالیت گسترده تر شود.

پس از  استفاده گروه های مسلح از سلاح شیمیایی در سوریه، کشورهای غربی حامی گروه های مسلح و تروریست تلاش کردند با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و سیاسی خود، نظام سوریه را متهم کنند و از این طریق فشارها را بر سوریه افزایش دهند اما روسیه با افشای اسناد حملات شیمیایی تروریستها و تحویل آن به سازمان ملل نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

این اولین سفر کارشناسان بین المللی به سوریه برای بررسی بیش از 10 مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است.

دولت دمشق مدتی پیش از سازمان ملل متحد درخواست کرده بود درباره یکی از موارد استفاده از سلاح شیمیایی که در نهم مارس 2013 در روستای خان العسل در شمال سوریه رخ داد، تحقیق کند. 

هیات مزبور که روز چهارشنبه از لبنان وارد سوریه شد شامل آکی سیلستروم کارشناس سلاح شیمیایی از سوئد و آنجلا کین مسئول دایره خلع سلاح سازمان ملل متحد است.

پربیننده ترین خبرها