گرامی داشت روز جهانی قدس در غزه

گرامی داشت روز جهانی قدس در غزه
جمعه 11 مرداد 1392 - 23:09

شمار زیادی از مردم فلسطین در باریکه غزه، روز جهانی قدس را با برگزاری مراسمی در خیابان الوحده در مرکز غزه، گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در راهپیمایی روز جهانی قدس در غزه، نماینده های همه گروه های فلسطینی شرکت داشتند و شیخ سالم سلامه نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین با سخنرانی در میان تظاهر کنندگان، بر اهمیت روز جهانی قدس و همچنین اهمیت قدس به عنوان اصلی ترین مساله جهان عرب و جهان اسلام تاکید کرد و خیزش مسلمانان برای آزادی آن از دست رژیم اشغالگر را خواستار شد.

سلامه تاکید کرد: ما مطمئنم مکر شبانه روزی یهودیان و همراهانشان و تهدید آن ها به ویران کردن قدس و یهودی سازی خیابان ها و اراضی آن محقق نخواهد شد.

وی سپس خطاب به تشکیلات خودگردان که مذاکره با رژیم صهیونیستی را از سر گرفته است، گفت: شما از جانب ما نمایندگی ندارید و نمی توانید درباره هیچ یک از اصول تغییرناپذیر ملت فلسطین مذاکره کنید چه برسد به این که درباره قدس، حق بازگشت آوارگان و سرزمین مقدسمان و همچنین ایجاد کشور مستقل فلسطین مذاکره کنید.

سلام سپس از علمای اسلام خواست قدس و مساله فلسطین را به عنوان اصلی ترین مساله جهان عرب و جهان اسلام به مردم بشناسانند و در هر سخنرانی و همایشی که شرکت می کنند بر این مساله تاکید کنند تا جوانان را در این زمینه برانگیزانند و نسلی تربیت کنند که قدس را بخشی از اعتقادات خود بداند.

نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین همچنین از جنبش های مقاومت در کرانه باختری خواست برای نجات قدس از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش کنند.

از سوی دیگر، عبدالفتاح حجاج از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نمایندگی از گروه های ملی و اسلامی گفت: قدس، گنجینه تاریخ است و هیچ کس حق ندارد در قبال آن و سرزمین مقدس فلسطین کوتاه بیاید.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی با سوء استفاده از مشغول بودن امت اسلامی به دغدغه ها و کشمکش های مذهبی، قومی و طایفه ای مسلمانان و اعراب، اقدام به یهودی سازی قدس و ساخت شهرک های صهیونیست نشین در آن و حفاری زیر مسجد الاقصی و کوچاندن ساکنان فلسطینی قدس کرد.

عبدالفتاح حجاج از این که صهیونیست ها به قبله اول مسلمانان تجاوز کرده و در تلاش هستند که اقامه نماز و مناسک را در مسجد الاقصی تقسیم کنند و یک و نیم میلیارد مسلمان تماشاگر این وضع هستند.

وی از همه جنبش ها و گروه های فلسطین خواست اختلافات و دودستگی را کنار بگذارند و با محوریت آزادی قدس و اسیران با یکدیگر متحد شوند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها