پیوند منافع خادم الحرمین با رژیم صهیونیستی!

پیوند منافع خادم الحرمین با رژیم صهیونیستی!
سه شنبه 29 مرداد 1392 - 14:21

سران سعودی ـ که خود را خادم الحرمین شریفین می نامند ـ در اقدامی عجیب، با رژیم صهیونیستی در خصوص مسایل منطقه به پیوند منافع رسیده اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در جدید ترین اقدام مشترک عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، این دو با همکاری همدیگر با قدرت از دولت مصر حمايت مي كنند و تمام تلاش خود را براي جلوگيري از صدور هرگونه قطعنامه عليه دولت جديد مصر به كار مي گيرند.

اما سوال اينجاست كه رژیم اسرائيل و عربستان چه ارتباطي به هم دارند؟ عربستان كشور حرمين شريفين و از تحريم كنندگان كالاهاي اسرائيلي بود اما اوضاع امروز متفاوت از گذشته است.
شايد خيلي ها نمی دانند كه تعدادي از جزاير و آبراه هاي متعلق به عربستان از سال 1967 تا به امروز در اشغال رژيم صهيونيستي قرار دارد اما بايد گفت جزيره تيران با مساحت 80 كیلومتر مربع و جزيره صنافير با مساحت 33 كیلومتر مربع دو جزيره اي هستند كه براي رژیم اسرائيل بسيار با اهميت به نظر مي رسند چون تنها راه ورودي اين رژیم غاصب به درياي سرخ به شمار می آیند.
بعد از پيمان كمپ ديويد، رژیم صهیونیستی نيروهاي نظامي خود را از اين جزاير خارج كرد اما به دليل اهميت فوق العاده اي كه اين دو جزيره بزرگ برايش داشتند كاري كرد كه استفاده نظامي و حتي تجاري از آنها غير ممكن شود.
رژیم صهیونیستی قبل از خروج از اين دو جزيره آنها را مين گذاري كرد و سپس براي تضمين امنيت شان از سازمان ملل متحد جواز اداره آنها را  توسط نيروهاي چند مليتي اخذ نمود به شرط آن كه هويت عربي جزاير حفظ شود اما در نهايت اين دو جزيره از نقشه كشورهاي عربي حذف شدند.
در سال 2005 عربستان براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني از كالاها و محصولات ساخت رژیم صهیونیستی رفع تحريم كرد و مسوولان سازمان اطلاعات اين كشور با اطلاع قبلي و تشويق سازمان سیا امريكا، بارها با موساد ملاقات كردند تا برخي از امور مانند مبارزه با تفكر ديني اصولي در منطقه را مورد مطالعه قرار دهند.
اوائل سال 2010 تركي فيصل معاون وزير امور خارجه عربستان در يك كنفرانس امنيتي كه در مونيخ برگزار شد، با داني ايالون معاون وزير امور خارجه رژیم اسرائيل دست داد و در ژوئن همان سال نشريه تايمز خبري مبني بر موافقت رياض با استفاده اسرائيل از حريم هوايي عربستان براي حمله به ايران خبر داد.

تايمز به نقل از يك منبع ناشناس فاش كرد که عربستان حتي عمليات توقف پدافند هوايي خود را هنگام عبور هواپيماهاي اسرائيلي از فراز آسمان كشورش به سوي ايران آزمايش كرده است. اگرچه اسرائيل و عربستان هردو اين خبر را تكذيب كردند اما پیش از آن هم عمليات مشابهي موسوم به اوپرا در سال 1981 انجام شده بود که  هواپيماهاي اسرائيلي هنگام عبور از حريم هوايي عربستان و اردن با هیچگونه مقاومتی روبرو نشده بود.
در ماه دسامبر سال 2009 يك شركت سعودي-اسرائيلي با مديريت يوسف مايمان و تركي بن عبدالله براي اداره ميدان عظيم گازي سردار واقع در مرزهاي تركمنستان وارد مذاكره شد.
اينها نمونه هايي است از نزديكي هرچه بيشتر مسوولان عربستان و اسرائيل و گره خوردن منافع اين دو با يكديگر كه منجر به اتخاذ مواضع يكسان در برابر مسائل منطقه اي شده است.

پربیننده ترین خبرها