سئوالی که در ذهن جوانان مصر نقش بسته است

سئوالی که در ذهن جوانان مصر نقش بسته است
شنبه 2 شهريور 1392 - 15:10

العالم، قاهره - آزادی دیکتاتور سرنگون شده در مصر، مدت کوتاهی پس از زندانی شدن نخستین رئیس جمهور منتخب این کشور، سئوالها و ابهام های بسیاری را در ذهن جوانان این کشور به وجود آورده است.

خبرنگار العالم روز شنبه از قاهره گزارش داد، آزادی "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع از زندان و انتقال او به محل اقامت اجباری در بیمارستان نظامی "المعادی"، با واکنش های مختلفی در این کشور همراه شده است؛ به صورتیکه برخی گروه ها این مساله را محکوم و برخی نیز آن را تایید می کنند.

گروه های انقلابی که معتقدند انقلابشان در 25 ژانویه مبارک را از تخت به زیر کشیده، دیروز در اعتراض به آزادی مبارک در برابر دیوان عالی مصر تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی خواستار پاکسازی نهادهای قضائی شدند.

"محمدعطیه" مسئول هماهنگی تشکل گروه های انقلابی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: آزادی مبارک و همه سران رژیم سرنگون شده او توهین به شهدای انقلاب 25 ژانویه است وآزادی مبارک از زندان بدون شک به معنای ناکام گذاشتن انقلاب است.

"هیثم محمدین "یکی از رهبران جنبش سوسیالیستهای انقلابی نیز درگفت وگو با خبرنگار العالم تأکید کرد: ما تا محقق شدن اهداف انقلاب یعنی زندگی آزادانه و شرافتمندانه و برخورداری از عدالت به حضور در خیابان ها ادامه خواهیم داد و ازهیچ اقدام سرکوبگرانه و خشونت آمیزی نمی هراسیم.

اما عده ای مدعی هستند آزاد کردن مبارک قانونی است؛ و حتی برخی پس از اعلام بی گناهی وی از اتهام های زیادی که به وی زده شده بود خواهان بازگشت مبارک به قدرت هستند؛ این گروه اخوان المسلمین را به کشتار انقلابیون متهم می کنند ! در حالی که اخوان المسلمین نیز در سرنگون کردن حسنی مبارک شرکت داشت.

 

tt-23-00:02

 

پربیننده ترین خبرها