"احتمال حمله به سوریه زیاد است"

چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 09:33

لندن، العالم - عضو حزب محافظه كار انگليس با اشاره به خطرناك بودن اوضاع سوريه و سرعت وقوع حوادث پيش بينی كرد، امريكا انگليس و كشورهای غربی به بهانه استفاده از سلاح شيميايی توسط ارتش سوريه به نقشه خود برای حمله به اين كشور جامه عمل بپوشانند.

"وفيق مصطفی" روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبری العالم گفت: موضوع بسيار خطرناك است و امريكا و انگليس و كشورهای اتحاديه اروپا معتقدند خط قرمز يعنی استفاده از سلاح شيميايی در سوريه نقض شده است.

وی افزود: مهمترین مساله این است که تحقیقات بازرسان سازمان ملل در سوریه یک تحقیق واقعی باشد و حقیقت مساله کاربرد سلاح شیمیایی را آشکار نماید مخصوصا که امریکا پی گیر این قضیه شده است.

مصطفی در پاسخ به سوالی درباره خبرهایی مبنی بر ارسال جنگنده های انگلیسی به قبرس گفت: من هم این اخبار را شنیده ام و همگی می دانیم که انگلیس در منطقه پایگاههای نظامی دارد، همچنان که امریکا نیز علاوه بر نیروهای ویژه در اردن، در آب های منطقه ناوهای هواپیما بر مستقر کرده است.

عضو حزب محافظه کار انگلیس در پایان گفت: من برخلاف بعضی ها معتقدم حمله به سوریه عملیات پیچیده ای نخواهد بود و در شرایط کنونی صحبت از قانون بین المللی فایده ای ندارد چون حوادث به سرعت در حال رخ دادن هستند.

پربیننده ترین خبرها