اشاره شاهزاده سعودی به "مردم" جنجال به پا کرد

اشاره شاهزاده سعودی به
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 11:37

اظهارات شاهزاده سرشناس سعودی در خصوص مطالبات مردم عربستان، با واکنشهای غیر منتظره ای در شبکه های اجتماعی اینترنتی همراه شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید بن طلال" که نامش در فهرست ثروتمندترین افراد جهان ثبت شده، به مناسبت "روز ملی" عربستان درخواست کرد " فداکاری های گذشتگان" فراموش نشود.

ولید بن طلال با این حال در اظهاراتی بی سابقه از مسئولان سعودی خواست که به مطالبات مردم توجه کنند.

فعال عربستانی به نام "مشعل المالکی" در تویتر نوشت: فردی خواستار توجه به مطالبات مردم می شود که آخرین مدل ماشین کمری را سوار می شود.
کاربری دیگر به نام هیاء نوشت : مردمی در فقر زندگی می کنند، ولی فقر خود را برای حفظ آبرو نشان نمی دهند و ما باید مشکلات آنها را بیان کنیم.

یکی دیگر از مخاطبان گفت: فداکاری های اجدادمان را به یاد می آوریم: 1- هدر دادن اموال عمومی، 2- سرقت از خزانه دولت و غیره .. و همچنین دروغ و کمک و هدیه، آنهم فقط برای تبلیغات و کسب شهرت.
فردی به نام "ماجد المخلفی" نیز تأکید کرد: از خودت شروع کن تا دولت نیز از تو پیروی کند؛ فقط کافی است که زکات پولهایت را به افراد فقیر بدهی تا آنها از کمک دولت بی نیاز شوند.
یکی دیگر از فعالان به نام "محمد الفصام" گفت: تلاش تو برای جلب حمایت مردم با این دو کلمه، مانند روزنامه هایی است که به آنها پول می دهی تا برایت تبلیغات کنند.

اظهارات این شاهزاده با نفوذ درحالی مطرح می شود که "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد عربستان در سخنانی در روز ملی با اذعان به وجود مشکلاتی مانند مسکن، بهداشت و بیکاری در این کشور نفت خیز مدعی شد: این سالگرد درحالی فرا رسیده که عربستانی ها امروزه در امنیت، توسعه و ثبات به سر می برند.

فقر و مشکلات اقتصادی مردم در این کشور نفت خیز و ثروتمند موجب شده است که دو فراخوان برای درخواست افزایش دستمزد در عربستان به راه بیفتد. این فراخوانها با استقبال گسترده ای از سوی شهروندان عربستانی مواجه شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها