نگرانی مشترک اعراب و صهیونیستها از نزدیک شدن ایران و آمریکا

نگرانی مشترک اعراب و صهیونیستها از نزدیک شدن ایران و آمریکا
دوشنبه 8 مهر 1392 - 13:03

روزنامه صهیونیستی " هاآرتص " در گزارشی نوشت، بهبود در روابط میان واشنگتن و تهران، به نزدیک شدن "اسرائیل" و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منجر می شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " باراک راوید " خبرنگار این روزنامه صهیونیستی در نیویورک، تأکید کرد؛ علاوه بر تل آویو؛ عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس از این نگران هستند که نزدیکی روابط میان ایران و آمریکا به ضرر آنان تمام شود.

راوید به گفت وگوی دو دیپلمات سعودی و صهیونیست در پنج شنبه گذشته همزمان با نشست وزیران خارجه ایران و آمریکا و دیگر وزرای 5+1 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت؛ که دیپلمات سعودی از همتای اسرائیلی خود سوال کرده است که " اینجا چه خبر است ؟"

خبرنگار هاآرتص فاش کرد که طی هفته اخیر مذاکراتی میان دیپلمات های صهیونیست و همتایان عرب آن ها از کشورهای اردن و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس صورت گرفت؛ درحالیکه ترس و نگرانی از نزدیکی روابط ایران و آمریکا بر آنان غالب بود.

راوید به نقل از یک مسئول ارشد صهیونیست که خواست نامش فاش نشود گفت: همه دولت های عرب "میانه رو" (حکومتهای عربی که با آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط دارند) در حوزه خلیج فارس، از روابط میان ایران آمریکا بسیار نگرانند.

وی به نقل از این مسئول صهیونیست  افزود که آن ها نگرانند که تاوان نزدیک شدن ایران و آمریکا را بپردازند.

این مسئول صهیونیست همچنین گفت که پیام های نگران کننده ای که دراین باره به کاخ سفید رسیده، فقط از سوی اسرائیل نبوده است؛ بلکه چنین پیامهایی نیز از سوی کشورهای عربی به ویژه امارات و عربستان نیز ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد که " عادل الجبير " سفیر عربستان در واشنگتن در روزهای گذشته مذاکرات دشواری با مسئولان آمریکایی داشته و از آنان خواسته است که درباره موقعیت آمریکا در قبال ایران توضیح دهند.

وی همچنین افزود که این مساله در دیدارهای روزهای گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با وزرای خارجه امارات ، مصر ، کویت نیز مطرح بوده است.

به گفته این منبع ، وزرای عرب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره افتادن آمریکا "در دام سخنان شیرین " ایران هشدار داده اند.

خبرنگار روزنامه صهیونیستی "هاآرتص " همچنین نوشت: (رژیم) "اسرائیل" و کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان ، امارات  و بحرین، و همچنین  مصر و اردن همواره منافع مشترکی را در ارتباط با پایان یافتن برنامه هسته ای ایران داشته اند؛ اما از زمان روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران ، تماس ها و مبادله پیام های میان "اسرائیل" و کشورهای عربی ، دراین خصوص افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها