هشدار تند وزارت کشور عربستان به حامیان رانندگی زنان

هشدار تند وزارت کشور عربستان به حامیان رانندگی زنان
چهارشنبه 1 آبان 1392 - 22:15

وزارت کشور عربستان مخالفت خود را با هرگونه تجمع یا راه پیمایی اعلام و تاکید کرد که قاطعانه با هرتجمعی مقابله خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحالی که قرار است مردم عربستان در روز بیست و ششم اکتبر با برگزاری راه پیمایی حمایت خود را از حق رانندگی زنان عربستانی اعلام کنند، وزارت کشور عربستان دراقدامی پیشگیرانه اعلام کرد که با هرگونه تجمع یا راه پیمایی به طور قاطعانه مخالفت خواهد کرد.

فعالان عربستانی از تصمیم خود برای اجرای طرح گسترده با هدف تسهیل زمینه رسیدن زنان به حق خود در رانندگی خبر دادند و اعلام کردند که در روز بیست و ششم ماه جاری (اکتبر) از طریق تجمع و مطالبه حق اجازه رانندگی به زنان و یا خروج جمعی زنان برای رانندگی ، دراین طرح شرکت خواهند کرد.

دعوت به شرکت دراین طرح با واکنش های مثبت و منفی گسترده ای درجامعه عربستان روبرو شده است.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان امروز در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که طرف های ذیربط، با همه کسانی که از دستورات وزارت کشور درمخالفت با ممنوعیت رانندگی سرپیچی کنند، با اقتدار برخورد خواهد کرد.

این درحالیست که بسیاری از شهروندان عربستانی بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات کشور و دوری از هرگونه درخواستی به اختلاف و دودستگی درجامعه تاکید کرده اند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اظهار داشت این مساله در شرایطی مطرح شده است که در شبکه های ارتباط اجتماعی و برخی از رسانه ها، درخواست هایی برای برگزاری تجمع و راه پیمایی های ِممنوع به بهانه مطالبه حق رانندگی زنان مطرح شده است.

دراین بیانیه آمده است که مقررات معمول در عربستان، مانع از هراقدامی می شود که به آرامش اجتماعی ضربه بزند و راه را برای فتنه باز کند.

طرحی که برای مقابله با ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان مطرح شده است، با استقبال قابل توجهی درجامعه عربستان روبرو شده است، برخی ها با این طرح موافق و برخی دیگر با آن مخالفند.

در دوره های گذشته، زنان زیادی درحال رانندگی در خیابان های اصلی درمناطق مختلف عربستان مشاهده شده اند و با این حال، برخی از اعضای مجلس این کشور خواهان دادن اجازه رانندگی به زنان شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها