رییس پلیس جنجالی دبی بالاخره رفتنی شد

رییس پلیس جنجالی دبی بالاخره رفتنی شد
شنبه 2 آذر 1392 - 22:53

"محمد بن راشد آل مکتوم" حاکم دبی امروز (شنبه) رییس پلیس جدید این امیرنشین را به عنوان جایگزین "ضاحی خلفان" رئیس پلیس جنجالی و پر حاشیه قبلی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ضاحی خلفان" به واسطه افشای جزییاتی درباره ترور "محمود المبحوح" عضو ارشد جنبش حماس و متهم کردن موساد به این عملیات تروریستی و جنگی که در توییتر علیه "اخوان المسلمین" به راه انداخته، جنجال بسیاری را طی سالهای اخیر در رسانه ها به وجود آورد.
دفتر اطلاع رسانی دولت و پلیس دبی در توییتر اعلام کردند که بن راشد آل مکتوم معاون رییس و نخست وزیر امارات، سرلشکر خمیس مطر الزینه را که قبلا معاون رییس پلیس بود، به ریاست پلیس دبی منصوب کرد.
بن راشد در 21 اکتبر خلفان را به معاونت بخش امنیتی پلیس دبی ارتقا داد که این منصب از مقام رییس پلیس بالاتر است. اما مشخص نیست رییس پلیس سابق دبی که توانسته بود طی این مدت توجه رسانه های منطقه و دنیا را به خود معطوف کند، عملا چه نقش و تاثیری خواهد داشت.

ضاحی خلفان پس از این ماجرا برای اینکه تأکید کند اخوان المسلمین را فراموش نکرده، در جدیدترین اظهاراتش در توییتر گفت: "ای اخوانی ها به شما بشارت می دهم که من در فرماندهی عالی پلیس و اداره کل امنیت هستم و نمی توانید از من فرار کنید."
وی افزود: "ضربه ای سخت در انتظار اخوان المسلمین است."
ضاحی خلفان به مدت 33 سال رییس پلیس دبی بود. وی بعد از ترور عضو ارشد جنبش حماس در ژانویه 2010 در یکی از هتل های دبی به شهرت رسید.
خلفان مدت اندکی بعد از حادثه ترور عضو ارشد حماس، با افشای جزییاتی از عملیات ترور، دخالت موساد را در این ماجرا ثابت کرد.
وی همچنین تصاویر 26 نفر را که در عملیات ترور شرکت داشتند و گفته می شود که مزدوران واحد نیروهای ویژه موساد بودند، منتشر کرد. این افراد از گذرنامه های جعلی کشورهای اروپایی استفاده کردند که همین امر موجب بروز بحران بین رژیم صهیونیستی با کشورهایی مثل انگلیس، ایرلند، استرالیا و فرانسه شد.
بعد از به قدرت رسیدن اخوان  المسلمین در مصر خلفان نوک پیکان خود را در جنگ دنیای مجازی به سوی این گروه نشانه رفت و تقریبا هر روز توییت هایی را ضد این گروه منتشر کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها