روش عجیب برای تهیه خرج سفر از انگلیس به سوریه

روش عجیب برای تهیه خرج سفر از انگلیس به سوریه
يکشنبه 10 آذر 1392 - 21:14

یک روزنامه انگلیسی از چگونگی تهیه مخارج سفر سلفی های تکفیری انگلیس به سوریه، پرده برداشت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "دیلی میل" نوشت: یکی از اعضای تندرو القاعده در انگلیس، برای تهیه هزینه سفر به سوریه با استفاده از شوکر برقی، به تهدید و سرقت اموال مردم می پرداخت.

به نوشته این روزنامه، شکری الحقلیفی 22 ساله، مغربی الاصل بود و با همکاری دو تن دیگر، به دزدی در خیابان های منطقه بلگریویا می پرداخت تا بتواند مخارج سفر خود به سوریه را تامین کند و سرانجام با پیوستن به دیگر عناصر تندرو القاعده در سوریه، در 11 آگوست در نزدیکی حلب کشته شد.

وی با شوکر برقی، قربانیان خود را تهدید می کرد تا جیب های خود را خالی کنند و همه وسایل قیمتی خود اعم از گوشی تلفن همراه و ساعت خود را به او تحویل دهند. پس از چندی، پلیس انگلیس او را دستگیر کرد و بعد از آن با قرار کفالت از زندان آزاد شد، اما از این فرصت برای فرار به سوریه و پیوستن به دو همدست خود استفاده کرد و به همراه 20 انگلیسی دیگر به جبهه النصره پیوست تا در سوریه بجنگد.

روزنامه تایمز انگلیس نیز چند روز پیش نوشت: در تابستان گذشته، چهار تن از عناصر مسلح انگلیسی که در سوریه می جنگیدند کشته شدند و این در حالی است که سازمان اطلاعات انگلیس از پیامدهای خطرناک بازگشت چنین افرادی به انگلیس بیمناک است.

همزمان با فاش شدن سفر صدها تن از عناصر مسلح خارجی به سوریه به منظور جنگیدن به همراه گروه های تروریستی از قبیل داعش (وابسته به القاعده)، فیلمی بر روی پایگاه اینترنتی یوتیوب پخش شد که در آن، شماری از عناصر مسلح تندرو را نشان می دهد که عازم انگلیس هستند.

در این فیلم که توسط پایگاه خبری آمریکایی "Vice" تهیه شده است، چند تن از افراد مسلح به کابینه انگلیس و دیوید کامرون حمله می کنند و می گویند که کامرون و کابینه انگلیس "مرتکب جنایت" می شوند.

این عناصر مسلح، تهدید می کنند که به انگلیس حمله می کنند و در این کشور، دولت اسلامی تشکیل می دهند.

به نوشته پایگاه خبری العهد، عناصر مسلح در این فیلم، تاکید می کنند که به دنبال ایجاد خلافت اسلامی در شمال سوریه هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها