السیسی چرا شخصیت سال مجله تایم شد ؟

السیسی چرا  شخصیت سال مجله تایم شد ؟
شنبه 16 آذر 1392 - 22:57

العالم - مجله آمریکایی" تایم" علت موفقیت وزیر دفاع مصر در کسب لقب شخصیت سال را مرهون استقبال گسترده مصری ها برای شرکت در نظر سنجی و رای دادن به او اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، به نقل از تایم ، این مساله که سرلشگر " عبدالفتاح السيسي " وزير دفاع مصر در نظرسنجی این مجله توانست لقب شخصیت سال را از آن خود کند، نشان دهنده محبوبیت واقعی وی در نزد مردم مصر است.

تایم نوشت " السیسی همچنان مقتدرترین شخصیت در مصر است و علتش آن است که  صدها هزار نفر از رای دهندگان به وی به عنوان شخصیت سال ، در داخل مصر به او رای دادند.

مجله تایم در پایگاه اینترنتی خود افزود " استقبال رای دهندگان از وزیر دفاع مصر ، نشان دهنده تمایل آنان به تصحیح تصویر ذهنی است که در اذهان دولت های غربی و سازمان های حقوقی درباره دخالت ارتش به وجود آمده است که درصدد تحقق بخشیدن به خواسته های میلیون ها مصری بود که خواستار سرنگونی نظام اخوان المسلمین بودند.

تایم به نقل از سخنگوی ارتش مصر که خواست نامش فاش نشود ، نوشت آرا السیسی، نشان دهنده ادامه حمایت اجتماعی از ارتش تحت رهبری وی است.

تایم افزود " نتیجه نظرسنجی ، چیزی نبود که مصری ها آنرا ندانند ، شاید این زمان ، زمان مناسبی بود تا همه جهانیان این حقیقت روشن را دریابند.

این مجله آمریکایی نوشت السیسی چگونه توانست به شخصیتی محبوب تبدیل شود که تصویر وی بر روی عکس ها و بیلبوردهای تبلیغاتی و شکلات ها نقش ببندد.

درنظرسنجی مجله تایم ، السيسي   449 هزار و 596  رای رای یعنی حدود بیست و شش درصد از مجموع آراء شرکت کنندگان دراین نظرسنجی را به دست آورد.

ژنرال عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع مصر بعد از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری وابسته به جماعت اخوان المسلمین در مصر و اعلام نقشه راه برای مصر جدید که در برگیرنده تدوین قانون اساسی جدید برای مصر و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برای کشورش است به چهره ای شناخته شده در جهان تبدیل شد.

مجله تایم امسال نام 42 تن از شخصیت های جهانی را برای شرکت در نظرسنجی شخصیت سال به جهانیان معرفی کرده بود.

انتخاب شخصیت سال جهان از سال 1927 تاکنون ادامه دارد، در آن سال خلبان "چارلز لیندبرگ" برای نخستین بار به تنهایی از اقیانوس اطلس عبور کرد و به عنوان شخصیت همان سال انتخاب شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها