رویکرد مثبت شورای همکاری خلیج فارس به ایران

رویکرد مثبت شورای همکاری خلیج فارس به ایران
سه شنبه 19 آذر 1392 - 17:05

العالم - پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت، آنگونه که منابع کویتی گزارش کرده اند با نگاه و موضع مثبت در قبال ایران آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، براساس اطلاعاتی که امروز( سه شنبه) درباره سی و چهارمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت منتشر شد، در بیانیه پایانی این نشست تا حد زیادی درباره مجموع تحولات به وجود آمده در چند موضوع حساس منطقه از جمله ایران، سوریه و مصر مواضع مثبتی اتخاذ شده است.

این بیانیه که خبرگزاری کویت بخش هایی از آن را به نقل از یک مقام وزارت خارجه آن کشور منتشر کرده است ، علاوه بر حمایت از رویکردهای مسالمت جویانه در زمینه موضوع هسته ای ایران و ترغیب به مذاکره در بحران سوریه، از تحولات مثبت به وجود آمده در مصر نیز حمایت کرده است و قرار است این بیانیه تحت عنوان "بیانیه کویت" و با تمرکز اصلی بر جنبه اقتصادی در کارنامه شورای همکاری خلیج فارس منتشر شود.

نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت در شرایط حساس و بی ثبات کشورهای عربی و به ویژه اعضای شورای همکاری برگزار می شود.

"خالد جار الله" قائم مقام وزارت امور خارجه کویت در این باره گفت: سران کشورهای حاشیه خلیج فارس در پایان دومین نشست مقدماتی شورای وزرای اعضا در سی و چهارمین نشست سران، درباره پیش نویس بیانیه پایانی و مسائل و مصوبه های مورد اشاره در آن به توافق رسیدند.

منابع آگاه کویتی به نقل از خالد جار الله اعلام کردند که در بیانیه پایانی به روابط با ایران به طور مثبت اشاره و از توافق نامه اولیه کشورهای 1+5 با ایران در 24 نوامبر گذشته استقبال خواهد شد.

جار الله گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در چارچوب دیدگاهشان درباره حل بحران سوریه، بر راه حل شرکت در کنفرانس ژنو 2 با هدف زمینه سازی برای تشکیل کابینه ای براساس بیانیه ژنو1 تأکید خواهند کرد.

این مقام بلندپایه وزارت امور خارجه کویت همچنین گفت: در پایان این نشست اعضای شورای همکاری بر احترام به انتخاب مردم مصر و ضرورت حفظ امنیت و ثبات آن کشور و حمایت این کشورها از آن تأکید خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها