سازمان ملل اعلام کرد:

یک میلیون آواره در درگیری های آفریقای مرکزی

یک میلیون آواره در درگیری های آفریقای مرکزی
سه شنبه 17 دی 1392 - 08:21

جنگ داخلی و درگیری‌های مسلحانه میان شبه‌نظامیان رقیب در جمهوری آفریقای مرکزی که به دنبال وقوع کودتا در سال گذشته در این کشور به وقوع پیوست، تا کنون به آواره شدن حدود یک میلیون نفر منجر شده است.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون حدود یک میلیون نفر از خانه خود گریخته و بیش از دو میلیون نفر نیز در این کشور به کمک بشر دوستانه نیازمند هستند.
فرحان حق با بیان اینکه بر اساس ارزیابی های اخیر دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد شمار آوارگان حدود یک میلیون نفر است که بیش از نیمی از آنها در بانگویی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، آواره شده اند، افزود: از 24 دسامبر شمار آوارگان در بانگویی 40 درصد افزایش یافته است.
بر اساس جدیدترین آمار و ارقام دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد، حدود دو میلیون و 200 هزار نفر یا حدود نیمی از جمعیت جمهوری آفریقای مرکزی به کمک بشر دوستانه نیازمندند.
سخنگوی سازمان ملل در ادامه با بیان اینکه ناامنی و همچنین نبود بودجه و عدم دسترسی به افراد نیازمند همچنان مانعی در تلاش های کمک رسانی است، اظهار داشت: ناامنی، واکسیناسیون اضطراری در مقابل سرخک را در جمهوری آفریقای مرکزی مختل کرده و دیگر خدمات کمک رسانی نیز در فرودگاه بین المللی بانگویی مختل شده است.
کمپ موقت در نزدیکی فرودگاه شهر بانگویی حدود یکصد هزار نفر را در خود جای داده است.
سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: به رغم چالش ها، نهادهای سازمان ملل متحد و شرکای آن که در امور بشر دوستانه فعالیت می کنند، به توزیع کمک های ضروری میان افراد نیازمند ادامه می دهند. برنامه جهانی غذا ماه دسامبر بیش از 1.7 تن مواد غذایی را در میان حدود 250 هزار نفر توزیع کرد.
کودتای سال گذشته در آفریقای مرکزی که به سرنگونی فرانسوآ بوزیزه و روی کار آمدن میشل جوتودیا منجر شد، این کشور را با درگیری و بحران مواجه کرد.
پس از این رویداد، اتحادیه کشورهای آفریقایی 4هزار  نیروی نظامی به این کشور اعزام کرد و همزمان فرانسه که روزگاری آفریقای مرکزی مستعمره آن بود، حدود هزار و 600 نیروی نظامی به این کشور اعزام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها