ویدیو؛ اعترافات عجیب زندانبان داعش در حلب

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 21:51

یکی از عناصر جدا شده از گروه تروریستی داعش، از مأموریت عجیب "جهاد در زندان" که این گروه در سوریه به او واگذار کرده بود، پرده برداشت و گفت: این ماموریت با هدف اولیه او از عضویت در این گروه کاملا تناقض داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این عضو جداشده از "داعش" که تبعه یک کشور عربی است، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "اخبار الآن"، گفت: وقتی به عضویت این گروه درآمدم و به سوریه اعزام شدم به جای آن که به میدان جنگ بروم، به فرمان امیر (سرکرده داعش)، به ناچار زندانبان شدم و به من دستور دادند که همه زندانیان، زن و مرد را شلاق بزنم و این مساله ای است که هرگز آن را فراموش نمی کنم.

وی افزود: من از زندانیان و بازداشت شدگان بازجویی نمی کردم و چیزی از آنها نمی پرسیدم بلکه فقط آنها را کتک می زدم؛ برخی از این افراد را 80 ضربه و برخی دیگر را 40 ضربه شلاق می زدم، زن و مرد برایم تفاوت نداشت و این اقدام، "جهاد در زندان" نام داشت.

از سوی دیگر برخی گزارش ها حاکی است که داعش نسبت به اجرای معیارها و شیوه های زندگی افراطی خاص این گروه در منطقه الرقه در شمال شرقی سوریه اقدام کرده است.

اجباری شدن استفاده از نقاب و دستکش و... برای زنان و دختران، بستن مغازه ها قبل از اذان و ادای اجباری نماز در مسجد برخی از دستورات اجباری این گروه در شهر الرقه است.

براساس شبنامه هایی که این گروه در شهر الرقه منتشر کرده بود، هر زن و دختری که این حجاب اجباری و افراطی را رعایت نمی کرد، به همراه ولیّ خود به شدت مجازات می شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها