واکنش وزارت‌خارجه به خبر کشف جنازه دیپلمات ایرانی

واکنش وزارت‌خارجه به خبر کشف جنازه دیپلمات ایرانی
شنبه 5 بهمن 1392 - 19:20

یک مقام مسؤول در وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: جنازه کشف شده در یمن، با دیپلمات ایرانی ربوده شده ارتباطی ندارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این مقام وزارت خارجه با اعلام این خبر افزود: موضوع ربایش این دیپلمات ایرانی را با حساسیت پیگیری می کنیم و اخبار موجود، حاکی از صحت و سلامت اوست.

در همین حال، یک منبع آگاه در وزارت کشور یمن ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگار العالم در صنعا، تاکید کرده بود که خبر اعلام شده از سوی منابع امنیتی استان مأرب در خصوص نسبت دادن جنازه کشف شده به دیپلمات ایرانی، دقیق نیست و برای شناسایی هویت صاحب جنازه، فقط نظر پزشکی قانونی قابل استناد خواهد بود.

خبرنگار ما در صنعا افزود: هم اکنون رئیس دفتر وزیر کشور یمن در تماس تلفنی با دفتر العالم، از آغاز تماس ها به منظور صدور بیانیه رسمی از سوی وزارت کشور در خصوص هویت جنازه کشف شده خبر داد و اخبار تکمیلی به محض وصول، منتشر خواهد شد.

خبرنگار العالم همچنین گفت: تلاش ها برای کسب خبری در این باره از سفارت جمهوری اسلامی در یمن تاکنون بی نتیجه بوده است.

یادآور می شود، صبح امروز برخی منابع خبری در یمن، از کشف جسدی بی‌سر خبر داده و آن را متعلق به دیپلمات ربوده شده ایرانی دانسته‌ بودند.

برخی سایت های یمنی امروز (شنبه) به نقل از "منابع محلی" این کشور مدعی شدند، جسدی که در استان مأرب کشف شده، متعلق به نور احمد نیکبخت، دیپلمات ربوده شده ایرانی است.

نیکبخت در ساعت 10 صبح یکشنبه 30 تیر ماه گذشته در راه رفتن به سوی سفارت ایران در صنعا توسط افراد تروریست های القاعده ربوده شده بود.

هفته گذشته (28 دی ماه 92)  نیز «علی اصغر اسدی» دیپلمات ایرانی در یمن مورد حمله افراد "ناشناس" قرار گرفت، و همان روز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها