رییس مجلس عراق بیش از سه‌هزار شاکی دارد

رییس مجلس عراق بیش از سه‌هزار شاکی دارد
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 19:49

نماینده عضو "ائتلاف ملی" در پارلمان عراق، از طرح بیش از سه هزار شکایت علیه اسامه النجیفی رییس مجلس این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این شکایت ها در پی اظهارات النجیفی در سفر به قطر مطرح شده؛ سخنانی که باعث افزایش عملیات تروریستی و انفجارها در عراق گردید و رئیس پارلمان عراق در آن ضمن توهین به نیروهای مسلح، آنان را به "حمله به غیرنظامیان" متهم کرده بود.

سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از "سلمان الموسوی" نماینده پارلمان عراق نوشت: پس از سخنان النجیفی در آخرین سفرش به قطر، بیش از 20 انفجار در بغداد رخ داد و به دنبال آن شهروندان علیه وی شکایت هایی مطرح کردند، اما آن شکایات به قوه قضاییه ارسال نشد تا مشکل سیاسی پدید نیاید.

الموسوی با اشاره به اینکه فراکسیون "ائتلاف ملی" از مردم خواسته شکایات خود را از طریق قوه قضاییه پیگیری کنند، تصریح کرد: سخنان النجیفی درباره نقش نیروهای مسلح در حمله به غیرنظامیان و افراد بی گناه صحت ندارد، چرا که این تروریست ها در بیابان های استان الانبار می جنگند و نوری المالکی نخست وزیر عراق از نیروهای امنیتی خواسته حتی درصورت حضور تروریستها در مناطق غیرنظامی، به این مناطق حمله نکنند.

النجیفی رئیس مجلس عراق، فوریه 2013 در قطر و در ملاقات با شماری از مسئولان آن کشور، سخنانی گفته بود که "ائتلاف ملی" پارلمان عراق آن را طایفه گرایانه، توهین آمیز و مایه ننگ دانسته است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها