طرح آمریکا جهت گرفتن خسارت از اعراب برای صهیونیستها

طرح آمریکا جهت گرفتن خسارت از اعراب برای صهیونیستها
شنبه 12 بهمن 1392 - 14:08

واشنگتن برای نخستین بار جزئیات طرح خود را که قصد دارد در هفته های آینده به صورت رسمی اعلام کند، توسط "مارتین ایندک" فرستاده خود در خاورمیانه، فاش کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از گذشت چندین هفته و تکاپوی "جان کری" وزیر خارجه آمریکا برای جلب موافقت تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی در مورد طرحی که هدف از آن طولانی کردن روند مذاکرات سازش برای یک سال دیگر به شرط قرار گرفتن این توافق به عنوان مرجع مذاکرات در مرحله نهایی سازش است؛ اینک مارتین ایندک فرستاده امریکا کلیات این طرح را فاش کرد.
رییس جمعیت یهودیان امریکایی گفت که ایندک در تماس تلفنی با او به بیان کلیات طرح پرداخته و گفته است این طرح بر تشکیل دولت فلسطینی براساس مرزهای سال 67 همراه با تبادل اراضی و باقی ماندن 75 تا 80 درصد از شهرک نشینان تحت حکومت رژیم صهیونیستی تصریح دارد اما نسبت تبادل را مشخص نکرد.
به موجب این طرح، تشکیلات خودگردان باید یهودی بودن رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و این رژیم نیز دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد و دو طرف پایان درگیری های فیمابین را اعلام کنند.
به گفته رادیو رژیم صهیونیستی این توافق به حق شهروندان یهودی برای دریافت غرامت از کشورهایی عربی که از آن گریخته اند و نیز مطالبه خساراتی که در اثر تحرکات دولت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده خواهد پرداخت.
پیش بینی می شود طرح پیشنهادی کری به پرداخت غرامت به یهودیانی که پس از تشکیل رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده اند، بپردازد.

اویگدور لیبرمان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سال گذشته و قبل از آن در نشست هایی که لابی پارلمان این رژیم "کنست" به منظور بازگرداندن حقوق و دارایی های یهودیان عرب تبار برگزار کرده بود، به همراه روسای سازمانهای یهودی در کشورهای مصر، مغرب، عراق، یمن و سایرکشورهای عربی حضور یافته بود.
براساس آنچه از سخنان ایندک نقل می شود این طرح اشاره ای به وضعیت بیت المقدس ندارد و به بیان اصول کلی و انتظارات دو طرف از آن اکتفا کرده است. همچنین به حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و پرداخت خسارت های مادی به آنان پرداخته نشده است.
اداره املاک وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مارس 2012 پیش نویس قانونی را تهیه و به کنست ارائه کرد که براساس آن کشورهای مصر، موریتانی، مغرب، الجزایر، تونس، لیبی، سودان، سوریه، عراق، لبنان، اردن و بحرین به پرداخت غرامت املاک و زمین های 850 هزار یهودی به ارزش 300 میلیارد دلار امریکا ملزم شوند و این مبلغ به نسبت جمعیت ساکنان یهودی آنان در سال 1948 در بین کشورهای مزبور تقسیم شود. !!

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها