حمله به مراسم تشییع شهید بحرینی با گاز اشک آور + فیلم

شنبه 10 اسفند 1392 - 10:09

نیروهای رژیم آل خلیفه به شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید جعفر الدرازی که زیر شکنجه در زندان های این رژیم جان سپرد، حمله کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مردم بحرین عصر جمعه به طور گسترده در مراسم تشییع شهید الدرازی در منطقه الدیه شرکت کردند، اما نیروهای رژیم بحرین همراه با شماری از مزدوران آل خلیفه خیابانها را بسته و به تشییع کنندگان حمله ور شدند، و به سوی آنان گاز سمی شلیک کردند. بالگردهای رژیم آل خلیفه نیز در ارتفاع پایین در طول مسیر برگزاری مراسم تشییع جنازه پرواز می کردند.
پایگاه خبری منامه پست نوشت: با وجود استقرار نیروهای امنیتی در ورودیهای منتهی به منطقه الدیه و استقرار خودروهای نظامی مزدوران وزارت کشور، این اقدامات باعث نشد که دهها هزار نفر برای شرکت در مراسم تشییع پیکر این جوان بحرینی حاضر نشوند.
شرکت کنندگان در مراسم پرچم بحرین و تصاویر شهید الدرازی را دردست داشتند و فریاد "حمد سرنگون باد" و "ملت خواهان سرنگونی رژیم است" سردادند و بر ادامه راه انقلاب و درخواست برای قصاص قاتلان شهدا تاکید کردند.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با تبریک و تسلیت به مادران شهدا و به ویژه مادر شهید الدرازی، تأکید کرد که دیکتاتوری حاکم در کشور را برچیند و اشغالگران سعودی را بیرون براند.
این ائتلاف تاکید کرد: جوانان ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین به پیروزی خون شهدا امید بسته اند.

صدها نفر از مردم خشمگین نیز بعد از تشییع پیکر شهید الدرازی به سمت میدان الشهداء (لؤلؤه) نزدیک منطقه الدیه حرکت کردند که با حمله شدید مزدوران رژیم مواجه شدند. نیروهای آل خلیفه مانند همیشه در این اقدامات سرکوبگرانه از انواع سلاح های ممنوع مانند گاز سمی و گلوله های ساچمه ای استفاده کردند.
شمار زیادی از تظاهر کنندگان در جریان سرکوبگری رژیم بحرین زخمی شده و در خانه های اطراف با امکانات اندک مداوا شدند زیرا رژیم بحرین حصاری امنیتی را در اطراف مجتمع پزشکی السلمانیه شهر منامه ایجاد کرده است.
مادر شهید الدرازی گفت که مسئولان امنیتی فرزندش را به طور عمدی در زندان به قتل رسانده اند و وی شکنجه شده و در معرض شوک الکتریکی قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها