تناقض‌گویی آشکار صهیونیست‌ها در سناریوی کشتی ایرانی

تناقض‌گویی آشکار صهیونیست‌ها در سناریوی کشتی ایرانی
دوشنبه 19 اسفند 1392 - 16:40

رژیم صهیونیستی پس از آن که طرح‌های خود را در تضعیف محور مقاومت نافرجام دید، با هدف ترمیم اعتبار از دست رفته خویش در افکار عمومی جهان و ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 و توجیه آتش افروزی‌های خود در بحران سوریه، سناریو توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح‌های سوریه در آبهای دریای سرخ را در چارچوب یک فیلم سینمایی ماجراجویانه تدارک دید.

 به گزارش روز دو شنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: کشتی ایرانی حامل سلاحهای ساخت سوریه که به مقصد غزه حرک می کرد، در دریای سرخ شناسایی و توقیف شده است.
به ادعای وی، نیروهای ویژه "شبطیت 13" از طریق شناورهای تندرو خود را به "کلوز سی" رساندند و بدون هیچ مقاومتی وارد کشتی شدند. نیروهای اسرائیلی بدون هیچ مشکلی موشکها و دیگر جنگ افزارهایی که در کشتی حمل می شد را شناسایی کردند.
به ادعای این شبکه صهیونیستی، فرمانده نیروی دریایی اسرائیل در مکالمه ای تلفنی با رئیس ستاد ارتش اسرائیل که از کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد گفت: نیروهای شبطیت 13 شماری جنگ افزار نظامی در کشتی که از ایران به مقصد غزه در دریایی سرخ در حرکت بود، شناسایی کردند.
گزارشگر اسرائیلی در تناقضی مضحک، مدعی شد: موشک های سوریه از طریق هواپیماهای باری، از دمشق به تهران و سپس از طریق کامیون به بندرعباس منتقل شد و سپس در کشتی تجاری کلوز سی با محموله سیمان جای سازی شد تا در سفر دریایی طولانی مدت عازم غزه شود.
این در حالی است که در ماه های اخیر، همواره ادعای انتقال تسلیحات از ایران به سوریه در رسانه های ضدایرانی و صهیونیستی مطرح شده است.
گزارشگر اسرائیلی ادامه داد: این کشتی ابتدا در بندر ام القصر عراق لنگر انداخت و مجددا به سمت تنگه هرمز بازگشته و وارد دریای عمان شده و سپس جزیرة العرب را دور زد و وارد دریایی سرخ شد.
در بخش دیگری از این برنامه آکنده از تناقض، "عوزی رابی" رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه "دایان" در این باره مدعی شد: با روی کار آمدن دولت جدید، ناظران بین المللی از طلوع فجر جدیدی در ایران سخن گفتند، در حالی که شناسایی کشتی ایران حامل اسلحه سوریه در دریای سرخ نشان می دهد این کشور منش سابق خود را دنبال می کند با این تفاوت که گامهایی که در این مسیر بر می دارد، محکمتر از قبل است.
به ادعای این کارشناس صهیونیست، از سویی ترفندهای دیپلماسی را در توافقنامه مرحله ای با غرب در پیش گرفته و از سویی دیگر در آبهای آزاد تحرکات خطیری دارد و وکلا و نمایندگانی را برای تحقق اهداف خود در منطقه فراهم کرده است.
از سوی دیگر، "نسیب حطیط" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان در بررسی این ادعای صهیونیست ها، در گفتگو با برنامه "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه های صهیونیستی) شبکه العالم تصریح کرد: صهیونیستها اهداف متعددی را از تدوین سناریوی توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح دنبال می کنند. طراحی و کارگردانی این "فیلم سینمایی" به قدری ضعیف بود که خود صهیونیستها و متحدان آمریکایی و غربی آنها، به سختی می توانستند صحت آن را بپذیرند؛ تا جایی که کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی از عملکرد ضعیف وزارت امور خارجه اسرائیل در انجام تبلیغات بین المللی کافی در این زمینه انتقاد کرد.
به گفته حطیط، صهیونیستها به بهانه حمایت از منافع خود، از حریم آبی فلسطین اشغالی خارج شده و وارد دریای سرخ شده اند، اما با سناریوی اخیر خود، ناخواسته جایگاه ایران و سوریه را در حمایت از مسأله فلسطین تقویت کردند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی با تدارک سناریوی اخیر، به دنبال تاثیرگذاری بر روند مذاکرت ایران با گروه 1+5 است؛ اما از آنجا که مذاکرات اخیر ایران با طرف های غربی، حاصل ناکارآمدی چند دهه تحریم های اقتصادی و سیاسی و تهدیدات نظامی غرب علیه ایران است، صهیونیستها با این قبیل داستانها نمی توانند چرخ مذاکرات هسته ای ایران با غرب را متوقف کنند.
وی افزود: رژیم اسرائیل همچنین با طراحی این سناریو در صدد توجیه آتش افروزی های خود در بحران سوریه و حمایت های آَشکارا از گروههای تروریستی مخالف سوریه است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها