رییس حزب مردم ترکیه:

"اردوغان مسؤول ریختن خون مردم سوریه است"

شنبه 9 فروردين 1393 - 16:24

العالم - رئیس حزب "جمهوری‌خواه خلق" در ترکیه، اردوغان را مسؤول تمام خون‌های ریخته شده در سوریه معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کمال قلیچدار اوغلو" در سخنانی با تاکید بر این که نخست‌وزیر ترکیه هرگونه حمایت نظامی مستقیم و غیرمستقیم به گروه‌های تروریستی در سوریه ارائه داده، بیان داشت: رجب طیب اردوغان، بهانه‌ها و ادعاهای مختلفی را برای حمله به سوریه می‌تراشد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نوشت: "امینه تارهان" معاون رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز پیش بینی کرده که اردوغان به دلیل دست داشتن در درگیری‌های سوریه در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود.

پیشتر رسانه‌های ترکیه‌ای یک نوار صوتی مربوط به نشست محرمانه مقامات دولت اردوغان و افراد نزدیک به وی را منتشر کردند که در این نوار فاش شده بود که آنها از طریق دروغ پردازی برای حمله به سوریه در حال توطئه‌چینی هستند.

از سوی دیگر "محمد شکر" نماینده پارلمان از حزب جمهوریخواه خلق ترکیه نیز درخواستی مکتوب را برای بازخواست از "عصمت یلماز" وزیر دفاع این کشور ارائه کرده که در آن تاکید شده، "نوار صوتی مربوط به وزیر امور خارجه و مشاور وی، مشاور سرویس اطلاعاتی و معاون رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نشان می دهد که این افراد برای تأمین منافع سیاسی خود تدابیر لازم را برای حفظ امنیت کشور و ملت اتخاذ نکرده اند." 

شکر در درخواست خود گفته است: چرا سرویس اطلاعاتی ترکیه به تروریست ها اجازه انتقال از خاک این کشور به سوریه و بالعکس را داده و آیا دولت رجب طیب اردوغان درپی هدفی بغیر از حفظ امنیت کشور و ملت ترکیه است؟

وی می افزاید: حدود 2 هزار کامیونی که دولت اردوغان برای گروه های مسلح فعال در سوریه فرستاد و مدعی داشتن محموله کمک های لازم برای آنها بود، در واقع حامل اسلحه و مهمات بود.

در درخواست مکتوب نماینده پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه آمده است: دولت اردوغان گروه های تروریستی را برای جنگیدن در سوریه تشکیل داده و وی باید توضیح دهد که هدفش از این کار چه بوده است و چرا برای دخالت نظامی در سوریه درپی یافتن بهانه و دستاویزی است.

همچنین "گورسل تکین" معاون رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه اعلام کرده که دولت اردوغان برای جلوگیری از فاش شدن رسوایی هایش، فعالیت سایت های ارتباط اجتماعی را در ترکیه ممنوع کرده است.

روزنامه آیدینلیک به نقل از گورسل گزارش داد: نوار صوتی منتشر شده نشان می دهد که دولت اردوغان درپی انجام اقدامی تحریک آمیز علیه سوریه بوده است.

گورسل با لحنی تمسخر آمیز گفت: اظهارات اردوغان درباره سایت های ارتباط اجتماعی  نشان می دهد که وی عقل و هوش خود را از دست داده و سایت های ارتباط اجتماعی را دشمن خود می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها