جریمه شدن 14 تشکل در اولین روز تبلیغات انتخاباتی عراق

جریمه شدن 14 تشکل در اولین روز تبلیغات انتخاباتی عراق
سه شنبه 12 فروردين 1393 - 18:57

کمیسیاری عالی انتخابات عراق، 14 تشکل و گروه شرکت کننده در انتخابات مجلس را به سبب نقض مقررات تشکیل ستادهای انتخاباتی جریمه کرد. این نهاد، پیش از این نیز 18 تشکل و گروه را جریمه کرده بود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "کاظم الزوبعی" نایب رئیس شورای کمیساریای مستقل انتخابات در بیانیه ای اعلام کرد: کمیساریا، 14 تشکل شرکت کننده در انتخابات مجلس را به سبب نقض بند هفتم از قانون ایجاد ستادهای انتخاباتی، مصوب سال 2013، جریمه کرد.

وی افزود: کمیساریا با استناد به گزارش های تهیه شده از سوی کمیته های رصد و نظارت خود، این تصمیم را گرفت. برخی از این گروه ها، پیش از تایید صلاحیت نامزدهایشان، مرتکب تخلفات فراوانی شدند. کمیساریای عالی انتخابات، همچنین درباره بهره برداری از شخصیت های برجسته مذهبی و دینی در تبلیغات نامزدها هشدار داد و تاکید کرد در صورت مشاهده چنین مواردی، نامزد مزبور، بازخواست خواهد شد.

شاهدان عینی، روز سه شنبه خبر دادند که نامزدهای انتخابات مجلس، از دوشنبه شب، تبلیغات خود را آغاز کردند.

انتخابات مجلس عراق، یکی از مهم ترین وقایع در این کشور به شمار می رود، زیرا فراکسیون پیروز در مجلس، علاوه بر معرفی نخست وزیر به مجلس، پست های کلیدی کابینه را از آن خود می کند.
این انتخابات در 30 آوریل سال جاری برگزار خواهد شد. جریان ها و تشکل های سیاسی از هم اکنون، برای ائتلاف با یکدیگر جهت تضمین پیروزی خود در انتخابات، به تکاپو افتاده اند.

26

 

پربیننده ترین خبرها