تظاهرات در بحرین همزمان با مسابقات "فرمول یک"

تظاهرات در بحرین همزمان با مسابقات
چهارشنبه 13 فروردين 1393 - 13:39

جمعیت وفاق بحرین مردم این کشور را به حضور در تظاهرات روز جمعه در اعتراض به برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور فرا خواند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسابقات فرمول یک قرار است از شنبه آینده در پایتخت بحرین آغاز شود. ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه نیز مردم را به حضور در تظاهرات روز جمعه فرا خواند.
دیروز هم مردم بحرین برای اعلام اعتراض خود به برگزاری مسابقات "فرمول یک" در پایتخت این کشور و همچنین شهادت یکی دیگر از هموطنانشان به دست نیروهای آل خلیفه، در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با اعلام همبستگی با شهید "حسین شرف"، اقدمات خشونت آمیز رژیم آل‌خلیفه ضد شهروندان و شکنجه بازداشت شدگان را محکوم کردند.
تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با برگزاری مسابقات فرمول یک اعلام کردند.
سازمان عفو بین الملل نیز از مسئولان بحرینی دعوت کرد، از سرکوب تظاهرات مسالمت آمیزی که قرار است در اعتراض به مسابقات فرمول یک برگزار شود، خودداری کند.
این سازمان خاطرنشان کرد که مسئولان منامه قبلا هم معترضان را خائن توصیف کرده است و آنان نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنند.
سازمان عفو بین الملل با اشاره به ادامه سرکوب تظاهرات مردمی و شکنجه بازداشت شدگان تأکید کرد، مسئولان بحرینی باید اقداماتی ملموس برای حل وضعیت فاجعه آمیز حقوق بشر انجام دهند؛ نه اینکه با تدابیر امنیتی با تظاهرات ضد دولتی برخورد کنند.
عفو بین الملل همچنین خاطرنشان کرد، استفاده از مسابقات فرمول یک برای بهبود چهره بحرین، تلاشی آشکار برای سرپوش گذاشتن بر موارد نقض حقوق شهروندان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها