نگرانی فعال ایرلندی از شکنجه زندانیان بحرینی

نگرانی فعال ایرلندی از شکنجه زندانیان بحرینی
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 10:43

العالم - رئیس انجمن کارشناسان امور اجتماعی ایرلند از ادامه شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی در بحرین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " اینکه دوروایل "(Ineke Durville)رییس انجمن کارشناسان امور اجتماعی ایرلند با ارسال نامه ای به حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، همچنین خواستار آزادی عبدالوهاب حسین، عضو جمعیت اسلامی وفاق و دیگر فعالان سیاسی در این کشور شده است.

دوروایل  تاکید کرده است که زندانیان سیاسی در بحرین از شکنجه و بدرفتاری در زندان ها رنج می برند.

رییس انجمن کارشناسان امور اجتماعی ایرلند، عبدالوهاب حسین را فیلسوف و فعال اجتماعی توصیف کرد و افزود : حسین به عنوان مدرس و کارشناس امور اجتماعی فعالیت می کرد تا اینکه به علت فعالیت سیاسی از همه سمت های خود عزل شد .

دوروایل نامه خود به شاه بحرین را با همکاری سازمان "آمریکایی ها برای دفاع از حقوق بشر در بحرین" که مقرش در واشنگتن است، برای آل خلیفه فرستاده است.

وی در نامه خود آورده است: حسین روز 17 مارس 2011 به علت مشارکت در فعالیت های غیرخشونت آمیز که در فوریه همان سال آغاز شده بود، بازداشت شد در حالی که بازداشت وی به این بهانه مغایر با حق آزادی بیان است و وی در سلول انفرادی شکنجه می شود و زندانبان ها با او بدرفتاری می کنند.

رییس انجمن کارشناسان امور اجتماعی ایرلند در نامه خود اعلام کرده است که عبدالوهاب حسین مبتلا به بیماری های عصبی ، خونی و چشمی است و وضع جسمی اش هر روز بدتر می شود ولی همچنان از خدمات درمانی در زندان بحرین محروم است.

دوروایل از پادشاه بحرین خواست که خدمات درمانی مناسب را برای عبدالوهاب حسین تأمین و وی را هر چه زودترآزاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها