صحنه‌هایی از عملیات ارتش سوریه در دمشق، حمص و حلب

پنج‌شنبه 21 فروردين 1393 - 20:50

ارتش سوریه با ادامه عملیات در "غوطه شرقی" در حومه دمشق، به ویژه در مناطق "المْلیحه" و "جوبر"، مخفیگاه‌های تروریست‌ها را در دوما هدف قرار داد، و شماری از آنها را به هلاکت رساند.

"مازن سلمو" خبرنگار العالم در سوریه روز پنج شنبه گزارش داد، ارتش این کشور بر فشارهای خود علیه تروریست ها در منطقه قدیمی حمص و ادلب افزوده است. از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه در منطقه "اللیرمون" در حومه حلب نیز به شدت با تروریست ها درگیر شدند.

انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در محله "کرم اللوز" در شهر حمص نیز چندین کشته و خسارات مالی فراوانی بر جا گذاشت.

ارتش همچنین تروریست ها را در شهر قدیمی حمص هدف قرار داد و در جریان درگیری با آنها در محله های "القرابیص" و "باهود"، دهها تن از آنها را به هلاکت رساند. علاوه بر این، همزمان با پیشرفت نیروهای ارتش در منطقه "بوستان الدیوان"، 24 فرد مسلح با تحویل سلاحهایشان، خودشان را تسلیم نیروهای ارتش کردند.

به گفته خبرنگار العالم، در ادلب نیز ارتش مخفیگاه های تروریست ها در "عین الدبر" در شهر "معرة النعمان" مورد هدف قرار داد . تروریست ها نیز چند خمپاره به سوی مناطق مسکونی شهرک "الفوعه" در حومه ادلب شلیک کردند.

"ترکی حسن" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی به العالم گفت: هرگاه ارتش در منطقه ای، پیشروی و پیروزی هایی کسب می کند، حمله تروریست ها به مناطق مسکونی افزایش می یابد که نمونه اخیر آن حمله تروریست ها به مناطق مسکونی در حمص، الفوعه و استان لاذقیه است.

درگیری های شدید میان ارتش سوریه و گروه های مسلح در مناطق المْلیحه و جوبر در غوطه شرقی در اطراف دمشق همچنان ادامه دارد و ارتش بر دامنه حملات هوایی خود به پناهگاه های تروریست ها در "دوما" افزوده است و بنا به اعلام منابع نظامی، این حملات باعث کشته شدن ده ها تروریست عضو گروهک های "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" شده است.

مازن سلمو خبرنگار العالم، در پایان افزود: همزمان با حمله ارتش به مخفیگاه های تروریست ها، نزدیک مسجد جامع "صهیب" در منطقه اللیرمون، درگیری های شدیدی میان طرفین درگرفت.

10-11:55

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها