همبستگی بحرینی‌ها با قربانیان شکنجه

شنبه 23 فروردين 1393 - 09:59

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف این کشور، با بازداشت شدگانی که زیر شکنجه نیروهای آل‌خلیفه به شهادت رسیده‌اند اعلام همبستگی کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این فعالیتهای اعتراض آمیز شامگاه دیروز در مناطق المصلی، اسکان جد حفص ،الديه ، البلاد القديم وستره برگزار شد.

بحرینی ها اقدامات تجاوزکارانه نیروهای آل خلیفه علیه بازداشت شدگان را محکوم کردند، و این رژیم را مسئول این تجاوزها دانستند و آزادی فوری زندانیان را خواستار شدند.
شرکت کنندگان دراین تظاهرات، از جامعه بین الملل و سازمان های حقوقی خواستند که برای پایان دادن به تجاوزهای نیروهای آل خلیفه علیه زندانیان و محاکمه متجاوزان وارد عمل شوند.
تظاهرکنندگان تاکید کردند که به تظاهرات ضد رژیم آل خلیفه تا رسیدن به اهداف انقلاب ادامه می دهند.
درهمین حال ، آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بحرینی ، رژیم آل خلیفه را به تلاش برای نابودی این کشور از طریق توسل به زور و سلاح به جای به کارگیری عقل در حل بحران این کشور متهم کرد.
شیخ قاسم در خطبه های نماز جمعه مسئولان بحرینی را به شروع طرحی جدی با هدف فراهم کردن زمینه گفتگو متهم کرد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز حکم دادگاه بحرینی مبنی بر سی ماه حبس برای "علی معراج " وبلاگ نویس بحرینی به اتهام توهین به پادشاه بحرین و استفاده نادرست از سیستم های الکترونیکی را محکوم کرد.

این سازمان ضمن پوچ و بیهوده خواندن اتهامات وارده به این وبلاگ نویس بحرینی، آزادی فوری معراج و لغو حکم صادره برای وی را خواستار شد.
سازمان خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد بحرین در میان 180 کشورموجود در فهرست این سازمان در زمینه آزادی مطبوعات در سال جاری، صد و شصت و سومین کشور است.
این سازمان در فهرست خود از منامه به عنوان" دشمن اینترنت" یاد کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها