پیش‌بینی مشارکت گسترده عراقی‌ها در انتخابات

پیش‌بینی مشارکت گسترده عراقی‌ها در انتخابات
شنبه 30 فروردين 1393 - 22:48

بابل، العالم ـ نهادهای غیر دولتی در عراق پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تنوع ائتلاف ها و تشدید رقابت میان گروه‌های مختلف، شمار شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی عراق در پایان ماه جاری میلادی (30 آوریل) در مقایسه با دوره گذشته، رشد چشم‌گیری داشته باشد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری شبکه العالم، این نهادها با توجه به فراخوان های متعدد مراجع دینی عراق و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات تاکید می کنند که این مساله باعث افزایش مشارکت رای دهندگان و انتخاب کاندیداهای اصلح با هدف تغییر وضعیت کشور و ترسیم آینده درخشان تر شود.

این دوره از انتخابات پارلمانی عراق، سومین تجربه پس از سرنگونی رژیم صدام حسین، دیکتاتور معدوم این کشور، و اولین دوره، پس از خروج نیروهای اشغالگر امریکایی از این کشور به شمار می آید.

کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند شمار زیادی از شهروندان در انتخابات این دوره که در آن هزاران نامزد، صدها ائتلاف و گروه سیاسی فعالیت می کنند، شرکت نمایند. این کارشناسان، دلیل چنین مشارکتی را، دعوت مراجع دینی برای شرکت فعال در انتخابات و پی بردن شهروندان به اهمیت آن و تعیین سرنوشت آینده کشور می دانند.

ابوخالد، شیخ یکی از عشایر عراقی در گفتگو با خبرنگار العالم با تأکید بر شرکت فعال در انتخابات، از مردم کشورش خواست برای تغییر وضعیت کنونی عراق و بهبود اوضاع کشور، به طور گسترده در پای صندوق های رأی حضور یابند.

شهروند دیگر عراقی نیز در این باره گفت که در راستای اطاعت از اوامر مرجعیت و با هدف تغییر وضعیت کنونی از طریق انتخاب افراد صالح و نمایندگان واقعی مردم، در انتخابات شرکت خواهد کرد.

علی السوراوی خبرنگار شبکه العالم، گزارش داد حوادث و رویدادهای عراق، بر دیدگاه های شهروندان و تمایل آنها برای شرکت در انتخابات با هدف حل مشکلات و رفع کمبودها در زمینه قانونگذاری، به ویژه قوانین بازنشستگی و امتیازهای نمایندگان، وزرا و سایر مسوولان تأثیر گذاشته است و وضعیت کنونی، باعث شده است تا شهروندان عراقی به شرکت در انتخابات با هدف تغییر وضعیت کنونی، بیش از پیش رغبت نشان دهند.

یک جوان عراقی نیز با تأکید بر شرکت در انتخابات به خبرنگار العالم گفت: برای انتخاب افرادی که حضورشان در پارلمان به نفع مردم و کشور است، و به حل مشکلات جوانان و فقرا و ایجاد امنیت و زندگی بهتر منجر شود، در پای صندوق رأی حضور خواهم یافت.

وی افزود: نخبگان، نقش مهمی در ترغیب شهروندان برای عمل به وظیفه ملی شان و شرکت در انتخابات بر عهده دارند و انتخابات توافقی میان شهروندان و کشور است که منجر به روی کار آمدن افرادی خواهد شد که مسوولیت اجرای برنامه های انتخاباتی شان را به عهده خواهند داشت.

11:30- 19- tok

پربیننده ترین خبرها