برنامه صهیونیستها برای گرفتن کنترل مسجد الاقصی

برنامه صهیونیستها برای گرفتن کنترل مسجد الاقصی
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:53

موسسه وقف و میراث تاریخی الاقصی در فلسطین اعلام کرد، مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش هستند مسجدالاقصی را به روی مسلمانان ببندند و آن را به روی یهودیان بگشایند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این موسسه در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: اقدامات تحریک آمیز صهیونیستها برای تحقق این امر، توسط اعضای کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران مسلمان سازماندهی می شود؛ و کسانی مانند موشه فیگلین، معاون رییس کنست، مری ریگف، رییس کمیته داخلی، دیوید تسور، مسوول هماهنگی حملات یهودیان و یسراییل کاتس، وزیر ارتباطات این رژیم با اظهارات مسموم خود به دنبال تحریک صهیونیستها علیه مسجد الاقصی هستند.
موسسه وقف و میراث تاریخی الاقصی در فلسطین خاطرنشان کرد: این سخنان قدیمی که دوباره تکرار شده، از یکی شدن لحن نهادهای مختلف رژیم اشغالگر به منظور دست اندازی به مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن میان مسلمانان و یهودیان و افزایش تسلط صهیونیست ها بر این مکان مقدس حکایت دارد.
در بیانیه مطبوعاتی این موسسه فلسطینی آمده است: به دلیل اتحاد نمازگزاران و معتکفان مسجد الاقصی که مانع نفوذ صهیونیست ها به این مکان مقدس شد؛ "مری ریگف" رییس کمیته داخلی رژیم صهیونیستی در یک اظهار نظر در شبکه ارتباط اجتماعی فیسبوک خواستار بسته شدن مسجدالاقصی به روی مسلمانان شده است.
این بیانیه خاطرنشان می کند که فیگلین که از مقامات رژیم صهیونیستی است؛ ادعا کرده که هنگام ورود به مسجدالاقصی متوجه شد که آنجا به دست جنبش اسلامی "تصرف" شده (!) و پلیس فقط برای سه دقیقه به او  اجازه ورود به این مکان را از یک راه باریک داد.

وی مدعی شد که با توجه به شرایط غیر طبیعی با پلیس همکاری کرد، ولی در دفعات آینده هرگز این شرایط را نخواهد پذیرفت.
"دیوید تسور" با ادعای اینکه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی حق دارند مسجدالاقصی را به روی مسلمانان ببندند، خاطرنشان کرده است که از مقامش برای تسهیل ورود یهودیان به مسجدالاقصی استفاده خواهد کرد.
کاتس هم از دولت خواست جلسه ای فوری برای تشریح نقش پلیس در تعامل با نحوه اداره امور در مسجد الاقصی در زمان مراسم صهیونیستها، تشکیل شود.

پربیننده ترین خبرها