گزارش العالم از ادامه عملیات ارتش سوریه در جنوب +ویدیو

سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 18:20

ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی علیه تروریست ها در مناطق نزدیک به مرز اردن، توانست منطقه "نوی" در غرب شهر "درعا" را به کنترل خود درآورد.

به گزارش "حُسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در سوریه، ارتش همچنان به عملیات نظامی خود در مناطق جنوبی سوریه از جمله منطقه "نوی" در غرب شهر "درعا" ادامه می دهد؛ نظامیان ارتش کنترل بخش شرقی منطقه نوی را کاملاً به دست گرفته اند و درپی بازپس گرفتن بیمارستان واقع در شمال غرب این منطقه هستند.

ارتش همه ارتفاعاتِ مشرف بر منطقه نوی را بازپس گرفته است و با تصرف این ارتفاعات استراتژیک توانست سراسر منطقه نوی و روستاهای حومه را در تیررس خود قرار دهد و راه های ارتباطی مناطق "امخر" و "جاسم" با منطقه نوی را که تروریست ها از آنها استفاده می کردند، قطع کند.

ارتش سوریه مواضع گروه های مسلح را در حومه منطقه نوی زیر آتش گرفت و منهدم کرد و توانست مانع انتقال اسلحه و مهمات به گروه های مسلح ِ مستقر در داخل منطقه نوی شود. خبرهای واصله حاکی از مملو بودن درمانگاه های میدانی گروه های مسلح از زخمیان است.

نیروهای ارتش تلاش می کنند که ارتباط راه مواصلاتی منطقه نوی با مناطقِ نزدیکِ بلندی های جولان اشغالی را قطع کنند. چند روستایِ حومه منطقه نوی از جمله روستای "الرفیف" نیز در نزدیکی مرزهای اردن واقع است که ارتش برای قطع ارتباط منطقه نوی با این روستا نیز تلاش می کند. 

" الجابيه، ام مجموع و ام حوران" ارتفاعاتِ مشرف بر منطقه نوی هستند که به کنترل کامل ارتش درآمدند. کارشناسان نظامی معتقدند که علت تلاش مذبوحانه گروه های مسلح برای حفظ ارتفاعات الجابیه این بود که الجابیه مشرف بر روستای الرفیف در نزدیکی مرز سوریه با اردن است و گروه های مسلح می خواستند کمک های نظامی و لجستیک برای تروریست ها را از طریق روستای الرفیف به حومه جنوبی دمشق برسانند. 

از پایتخت نیز خبر می رسد که ارتش در ادامه عملیات نظامی خود در حومه شهر دمشق توانست تعداد زیادی از اعضای مسلح گروه تروریستی " اجناد الشام " را به قتل برساند و تعدادی فرد مسلح با تابعیت لبنانی و عربستانی نیز در منطقه "المحطه" شهر الزبدانی کشته شدند. 

11:30- 20-5

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها