مانور مشترک بحرین با "سپر جزیره" و اعتراضات مردم

مانور مشترک بحرین با
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 14:52

العالم - حکومت بحرین در حالی به برگزاری مانور مشترک با نیروهای نظامی "سپر جزیره" در این کشور مبادرت کرده است که مردم و مخالفان با برگزاری تظاهرات و تجمع های مختلف خواستار خروج نظامیان خارجی و پایان دادن به اشغال سرزمینشان هستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای بحرینی با مشارکت نیروهای سپر جزیره از امروز مانور موسوم به "رزمایش ششم سپر وطن" را در چندین منطقه این کشور برگزار کردند و این مانور تا فردا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری بحرین اعلام کرد که نیروهای این کشور برای به روز رسانی شیوه های بالا بردن سطح آمادگی، معرفی سلاح ها برای یگان های بحرینی و فرماندهی پیشرفته نیروهای مشترک سپر جزیره و بالا بردن توان فرماندهی از طریق رزمایش های مشترک میدانی، این مانور را برگزار کرده ند.

این خبرگزاری اعلام کرد: هدف از برگزاری مانور، آموزش نیروهای شرکت کننده و آماده کردن آنان برای اقدام های مشترک نظامی با هماهنگی ها، برنامه ریزی ها و اجرای عملیات مشترک دفاعی برای رسیدن به سطوح عالی فرماندهی و توان رزمی پیشرفته است.

گفتنی است شهرها و شهرک های مختلف بحرین در خلال برگزاری این مانور شاهد برگزاری تظاهرات و راهپیمایی های مختلفی در اعتراض به حضور نیروهای اشغالگر سعودی در بحرین بوده است.

تظاهرکنندگان خواستار اخراج نیروهای بیگانه از بحرین و پایان دادن به سرکوب و کشتار مردم شدند.

انقلابیون و گروه های مخالف حکومت بحرین، به دلیل مشارکت نیروهای سپر جزیره درحمله به موسسات مذهبی و کمک آنها به رژیم حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین، برای سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز مردمی در نیمه مارس 2011 در میدان لولوه به عنوان مبدا انقلاب ، خواستار خروج نظامیان خارجی از کشورشان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها