تعجب واتیکان از مواضع رسانه‌ها درباره سوریه

تعجب واتیکان از مواضع رسانه‌ها درباره سوریه
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:47

رئیس کمیته هماهنگی امور کلیسای کاتولیک در واتیکان، توجه رسانه ها به گروه های مسلح بیش از درد و رنج مردم سوریه را عجیب و متناقض دانست.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، کاردینال "رابرت سارا" گفت:  باید سکوت را شکست و عجیب است که هدف قرار گرفتن مواضع گروه های مسلح بیش از آلام مردم سوریه در رسانه ها جنجال می آفریند . 
کاردینال سارا افزود : فرصت " برقراری صلح " همچنان فراهم است و کشورهای بزرگ از جمله آمریکا و روسیه و همه کشورهای خاورمیانه باید برای نجات سوریه به صورت مشترک تلاش کنند.
این کاردینال که متولد گینه کوناکری در غرب آفریقا است ، در واکنش به حمایت تسلیحاتی آمریکا و دیگر کشورها از گروه های تروریستی فعال در سوریه اظهار داشت:  مسلح کردن و آموزش دادن به گروه های مسلح با ادعای تلاش برای برقراری صلح در سوریه تناقض دارد نیست.
کاردینال سارا اعلام کرد : اطلاعات موجود نشان می دهد که بیش از 9 میلیون نفر از مردم سوریه نیاز به کمک های بشردوستانه دارند و 60 درصد بیمارستان ها یا تخریب شده یا قابل استفاده نیست و بیش از 2 میلیون نفر به کشورهای دیگر پناهنده شده اند و بیش از 6 میلیون نفر نیز در داخل کشور آواره هستند.
آسوشیتدپرس اخیراً به نقل از مسؤولان آمریکایی اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به زودی، رسماً و علناً به نظامیان آمریکایی اجازه خواهد داد که به آموزش گروه های تروریستی فعال در سوریه بپردازند و تجهیزات نظامی بیشتری را در اختیار این گروه ها بگذارند . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها