انتقاد شدید فراکسیون الفضیله عراق از اردن

انتقاد شدید فراکسیون الفضیله عراق از اردن
جمعه 27 تير 1393 - 14:39

العالم - فراکسيون الفضيله عراق از اردن به دلیل برگزاری کنفرانس مخالفان عراقی و حامیان گروه تروریستی داعش، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، فراکسیون الفضیله با اعلام این که اردن حامی داعش و طرفدار تقسیم عراق است، تاکید کرد که این اقدام پیامدهای منفی بر منافع مشترک و روابط دو کشور خواهد گذاشت.

به گزارش سومریه نیوز، کنفرانس "نیروهای معارض عراقی و عشایر سنی غیر ذیصلاح در سیاست های عراق" در هتل "اینتر کونتنال" امّان، پایتخت اردن و به صورت غیر علنی برگزار شد.

شرکت‌ کنندگان در کنفرانس اردن با تقدیر از اقدام های گروه تروریستی داعش در موصل و مناطق دیگر عراق بر ادامه جنگ تا تصرف بغداد و "سرنگونی" دولت نوری مالکی تاکید کردند.

"جمال محمداوی" نماینده فراکسيون الفضيله در پارلمان عراق با ارسال پیامی به سومریه نیوز با تاکید بر این که چنین اقدامی از سوی اردن عواقب منفی به دنبال دارد، گفت: "حکومت اردن باید پس از برگزاری نشست دشمنان روند سیاسی عراق در این کشور، در مواضع خود تجدیدنظر کند".

وی با محکوم کردن برگزاری این کنفرانس با نظارت پادشاهی اردن و بدون درنظرگرفتن روابط سیاسی، تجاری و حسن همجواری با عراق و میزان تاثیر چنین اقدامی بر روابط دو کشور تصریح کرد: برگزاری کنفرانس دو روزه معارضان عراقی با شعار به اصطلاح "حمایت از عراق و نجات انقلاب" در امان پایتخت اردن به روابط دو کشور صدمه خواهد زد و این به سود منافع این کشور نیست.

محمداوی افزود: عراق فرایند سیاسی را که برگرفته از روند دموکراسی در انتخابات آوریل و با حضور همه اقشار و گروه های عراقی بوده، پذیرفته است.

این نماینده عراقی مطالبات این کنفرانس را مغایر با واقعیت ها و آرمان های ملت عراق در تشکیل حکومت وحدت ملی دانست.

کنفرانس دو روزه موسوم به " نیروهای معارض عراقی و عشایر سنی غیر ذیصلاح در سیاست های عراق " عصر چهارشنبه گذشته 25 تیرماه، در هتل "اینتر کونتنال" امّان به کار خود پایان داد.

هدف از این نشست بازگشت وحدت به عراق عنوان شده بود اما آنچه توجه تحلیلگران را به خود جلب کرده است، ترکیب سخنرانان نشست بود که همگی خواستار اعلام جنگ طایفه ای ضد دولت مالکی بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها