داعش مرقد دانیال نبی (ع) را منفجر کرد

داعش مرقد دانیال نبی (ع) را منفجر کرد
پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 - 19:27

عناصر گروه تروریستی داعش، مرقد دانیال نبی (ع) را در موصل ویران کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رئیس شورای دفاع از منطقه "ام الربیعین" به سومریه نیوز گفت: عناصر داعش پس از بمبگذاری مرقد دانیال نبی، در غرب موصل، آن را منفجر کردند.
"زهیر الجلبی" افزود: مردم شهر موصل شرایط دشواری را می گذرانند.
الجلبی خاطرنشان کرد: عناصر داعش ربودن شهروندان و گرفتن جزیه را از سرگرفته‌اند.
منابع امنیتی در استان نینوا نیز دیروز اعلام کردند، عناصر داعش یکی از زیارتگاه‌ها را در منطقه "الشفاء" در غرب موصل منهدم کردند.

گفتنی است، زمان دقیق زندگی و محل دفن دانیال نبی مشخص نیست ولی بیشترین محل مورد گمان، آرامگاه دانیال نبی در شوش واقع در استان خوزستان است. مکانهای دیگری در عراق، بابل، مصر و سمرقند نیز ادعای مقبره دانیال را دارند.
حضرت دانیال نبی(ع)، از پیامبران الهی در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل وی به داوود پیامبر(ع) می رسد. و بنا به نظر بیشتر پژوهشگران، آرامگاهش در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ در شوش واقع قرار دارد.
"محمدحسین طالبیان"، معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهمن ماه 93 اعلام کرد که طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی (ع) که در مساحت 2 هزار و 900 متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از شهریورماه 1393 آغاز شده به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم به کندی پیش می رود.
وی همچنین گفت: بخشی از دیوار محوطه حرم دانیال نبی (ع) در شوش که فروریخت، تاریخی نبوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها