دفاع مبلغ معروف سعودی از قاتل عموی پیامبر (ص) !

دفاع مبلغ معروف سعودی از قاتل عموی پیامبر (ص) !
يکشنبه 12 مرداد 1393 - 15:30

یک مبلغ مشهور سعودی، با دفاع از قاتل عموی پیامبر اسلام (ص) در اظهاراتی عجیب مدعی شد که برخی رویدادهایی که در فیلم "الرساله" به کارگردانی "مصطفی عقاد" به تصویر کشیده شده، دروغ است. !

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد النجیمی" مبلغ سعودی و استاد دانشکده عالی قضایی و عضو مجمع فقهای شریعت آمریکا و کارشناس مجتمع بین المللی فقه اسلامی در شهر جده، به فیلم الرساله حمله کرد و آن را دارای رنگ و بوی شیعی دانست.
وی ادعا کرد که در این فیلم، روایت های شیعیان در زمینه قتل حضرت حمزه عمومی گرامی پیامبر اسلام (ص) بدست "وحشی" برده "هند بنت عتبه" استناد کرده است، و در آن به توافق هند و وحشی برای قتل حمزه (ع) اشاره شده است.

 


این مبلغ سعودی همچنین از نحوه پرداختن به صحابه بویژه ابوبکر و عمر در این فیلم انتقاد کرده است.
وی این مطلب را در اشاره به صحنه ای از فیلم بیان داشت که در آن هند با وحشی توافق می کند که درقبال کشتن حضرت حمزه (ع)، او را آزاد خواهد کرد، و سپس هند سینه حضرت حمزه را می شکافد و جگر وی را می خورد.
النجیمی گفت: این داستان را طبرسی در مجمع البیان و کتاب شجره طوبی آورده است و این داستان دروغ و نادرست است که در نزد اهل سنت سندی ندارد و روایت های آن ضعیف است.
انتقاد عجیب النجیمی و اتهام او به این فیلم تاریخی، درحالی است که فیلم "الرساله" هر سال به ویژه در مناسبتهای دینی مانند میلاد و یا بعثت پیامبر اکرم (ص) از شبکه‌های تلویزیونی و یا ماهواره ای کشورهای مختلف عربی و اسلامی پخش می شود.
ادعاهای این مبلغ سعودی با انتقادها و واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به ترور مصطفی عقاد کارگردان فیلم الرساله و دخترش در یک انفجار تروریستی در اردن تأکید کرد: به همین دلیل مصطفی عقاد و دخترش را به قتل رساندید، توطئه شما در حال فاش شدن است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها