عملیات جدید ارتش سوریه در غوطه شرقی

عملیات جدید ارتش سوریه در غوطه شرقی
جمعه 7 شهريور 1393 - 12:22

العالم ـ ارتش سوریه عملیات نظامی جدید و گسترده خود در منطقه جوبر و محورهای دیگری در غوطه شرقی را آغاز کرده و با پیشروی در این منطقه چندین نفر از عناصر مسلح را به هلاکت رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه دور تازۀ عملیات نظامی خود در منطقه جوبر را با مشارکت نیروهای پیاده نظام و پشتیبانی هوایی ادامه می دهد.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی نوشت: ارتش سوریه عملیات نظامی جدید خود را روز گذشته در جوبر و محورهای دیگری در غوطه شرقی را آغاز کرد و عملیات نظامی شدیدی در دو جهت شمال شرقی و شرق و از طرف میدان المناشر در جوبر را به اجرا درآورد و پس از تخریب مقر تروریستها و کشته و زخمی کردن بسیاری از آنها، پیشروی بزرگی را محقق کرد.

این خبرگزاری رسمی سوریه افزود: عملیات مشابه دیگری در محور عربین و زملکا و وادی عین ترما نیز صورت گرفت که منجر به کشته شدن تعدادی از عناصر مسلح و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

به نوشته سانا، ارتش سوریه همچنین مقر گروههای مسلح در شهرهای حتیته الجرش و زبدین و جسرین را بمباران کرد و یگانهای ارتش با پیشروی به سمت کشتزارهای دیرالعصافیر، 15 نفر از گروه جیش الاسلام را کشته و زخمی کرد که در بین آنها "حسن الجزائری" و "قاسم امین" به چشم می خورند.

در جرود تلفیتا در ریف غربی دمشق نیز درگیری هایی میان یگانهایی از ارتش سوریه و عناصر مسلح صورت گرفت.

اما در حلب، درگیری میان ارتش سوریه و تروریست های مسلح در نزدیکی خان طومان و اطراف کوه عزان در ریف جنوبی شهر از سرگرفته شد. همچنین نبرد عناصر داعش از یک سو؛ و جبهه اسلامی و جبهه النصره از سوی دیگر در اطراف شهرهای صوران و ارشاف و در ریف حلب ادامه دارد.

در مرز ترکیه نیز "جبهه اسلامی"، ساعاتی پس از تسلط تیپ "تندباد شمال" بر گذرگاه باب السلامه، کنترل این معبر را بار دیگر به دست گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها