سفارت عربستان در صنعا بسته شد

دوشنبه 17 شهريور 1393 - 10:17

در پی حمله خونبار نیروهای امنیتی به مردم معترض یمن، سفارت عربستان سعودی در صنعا بسته شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الوطن" به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربستانی اعلام کرد که سفارت این کشور در صنعا بسته شد.
این منبع خاطرنشان کرد که به همه مسؤولان و کارمندان سفارت عربستان در صنعا دستور داده شده است که تا آرام شدن اوضاع به کشور خود باز گردند.
بر اساس این گزارش، 50 نفر از دیپلماتها و مسؤولان سعودی از جمله "هزاع المطیری" کاردار سفارت عربستان، عصر دیروز صنعا را ترک کردند.
وزارت آموزش عالی عربستان نیز همه دانشجویان عربستانی را از دانشکده علوم و  فناوری پایتخت یمن فرا خواند.
این منبع تأکید کرد که 60 دانشجوی دختر و پسر عربستانی در این دانشگاه درس می خوانند، و هماهنگی های لازم برای توجیه غیبت این دانشجویان با دانشگاه یمن انجام شده است.
دیروز در پی حمله نیروهای امنیتی به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در خیابان فرودگاه صنعا، یک نفر کشته شد و حدود 40 نفر مجروح شدند.
نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم علاوه بر شلیک گلوله گاز و استفاده از خودروهای آب پاش، آنان را به وسیله گلوله جنگی هدف قرار دادند.

* عناصر القاعده در پایتخت یمن
"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله در مصاحبه با العالم تأکید کرد که مردم در میدان تحصن کاملا مسالمت آمیز حضور داشتند و نظام حاکم با مردم درگیر شد.
وی خاطرنشان کرد که رژیم حاکم مسؤول ریخته شدن خون مردمی است که مطالبات خود را به صورت مسالمت آمیز بیان کردند.
عبدالسلام تأکید کرد که اطلاعات رسیده حاکی است، شمار قابل توجهی از عناصر گروه موسوم به القاعده وارد صنعا شده‌اند و این اقدام به هدف متزلزل کردن اوضاع امنیتی صورت گرفته است.
عبدالسلام اظهار داشت: به خواست خدا این اقدام به ضرر خود آنان تمام خواهد شد، زیرا مردم در وضعیت آگاهی و بیداری بسیار بالایی قرار دارند، و امکان ندارد که وارد دام فاسدان بیفتند و به درگیریها کشیده شوند.

پربیننده ترین خبرها