تازه ترین خبرها از اعتراضات یمن

سه شنبه 18 شهريور 1393 - 12:37

صنعا (العالم) – با وجود حمله نیروهای امنیتی به تحصن کنندگان یمنی در صنعا، اعتراضهای مردمی همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از صنعا گزارش داد، اقدامات نیروهای امنیتی یمن برای متفرق کردن تحصن کنندگان معترض مخالف دولت در صنعا نشان دهنده بحرانی شدن اوضاع در یمن است.
در ساعات اخیر، آرامشی شکننده در اطراف میدان و خیابان فرودگاه برقرار شده است، اما پیامدهای ناشی از تعرض نیروهای امنیتی به تحصن کنندگان، اوضاع یمن را وارد مرحله خطرناکی کرده است.
به نظر می رسد که اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی یمن نتوانسته است از میزان اعتراض ها و تجمع های مردمی در خیابان فرودگاه که نیروهای امنیتی و پلیس به طور گسترده در اطراف آن مستقر شده اند، بکاهد و معترضان تجمع کننده شعارهایی در سرنگونی دولت و محکومیت سرکوبگری های دولت سر می دهند.
یک تظاهرکننده یمنی به خبرنگار العالم گفت: تعرض وحشیانه نیروهای امنیتی به مردم، پرده از ماهیت نظام حاکم بر یمن بر می دارد.
تظاهرکننده دیگر به خبرنگار العالم تأکید کرد: از همه آزادگان و گروه های ملی یمنی می خواهیم که برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی را علیه معترضان محکوم و با آن مقابله کنند.
اما مسوولان رسمی یمنی در توجیه اقدامات نیروهای امنیتی در حمله به مردم معترض، مدعی شدند که این برخورد با برخی افراد قانون شکن صورت گرفته است اما جنبش انصارالله برخورد خشونت آمیز با معترضان را تجاوز و حماقت بزرگی علیه جمعیت انقلابی توصیف کرد.
درهمین حال بسیاری از محافل بین المللی درباره تشدید وخامت اوضاع یمن و سوق یافتن آن به سمت انفجار هشدار داده اند.
"عبد الله العزعزي" استاد دانشگاه یمن در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، گروه انصار الله از شهروندان یمنی هستند و رییس جمهوری نباید به حرف کسانی که بر طبل جنگ می کوبند، گوش بدهد.
"محمد مسعد الرادعي" از مسوولان تشکل احزاب دیدار مشترک نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم، اظهار داشت: طرح هایی ارایه شده است و هیچ ایرادی ندارد که رییس جمهوری از قضایایی که همه مردم درباره آن به توافق رسیده اند، عقب نشینی کند.
برخی گروه ها و جریانهای یمنی نیز مخالفت خود را با برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی با معترضان اعلام کردند.

گروه الناصری (شریک درحکومت) در همین رابطه خواهان برگزاری نشستی مطبوعاتی شده و حمایت خود را از هرگونه اعتراض مسالمت آمیز اعلام کرده است.
"عبد العزيز اسماعيل" عضو کمیته مرکزی گروه الناصری درگفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، این گروه با هر گونه روش خشونت آمیز علیه معترضان و تحصن کنندگان مخالف است.
از سوی دیگر وکلا و حقوقدانان که در صحنه اعتراض ها حضور دارند، تصمیم خود را برای شکایت از مسوولان حکومتی در یمن و سرکوب معترضان اعلام کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها