روزنامه القبس:

140 کویتی مظنون به همکاری با داعش هستند

140 کویتی مظنون به همکاری با داعش هستند
پنج‌شنبه 27 شهريور 1393 - 20:50

نیروهای اطلاعاتی کویت، دست کم 5 شهروند این کشور را به اتهام وابستگی به داعش بازداشت کردند و 134 مظنون دیگر را تحت نظر قرار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "القبس"چاپ کویت، 3 نفراز بازداشت شدگان کویتی و 2 نفر دیگر "بُدون" هستند.

بدون ها، سال ها درکویت زندگی می کنند، اما تابعیت هیچ کشوری را ندارند و از حقوق شهروندی نیز محروم هستند و دولت کویت به آنها تابعیت نمی دهد. بدون ها علاوه بر کویت در دیگر کشورهای منطقه نیز حضور دارند.

نیروهای امنیتی کویت همچنین تعدادی سعودی را به اتهام همکاری در فعالیت های تروریستی بازداشت کرده و به ریاض تحویل داده اند.

القبس به نقل از یک منبع امنیتی در این کشور اعلام کرد، 134 نفر مظنون به همکاری و حمایت از داعش، تحت نظر سرویس های امنیتی قرار گرفته اند.این هفته قاضی دادگاهی در کویت حبس موقت 4 تن از این افراد را به مدت 10 روز دیگر تمدید کرد.

اتهام این 4 نفر وابستگی به گروه های افراطی، مبارزه علیه کشوری دوست و تهدید علیه امنیت ملی کویت است.

ده ها نفر از شهروندان کویتی در سوریه در صفوف گروه های تروریستی به جنگ مشغول هستند و برخی از آنها نیز در درگیری های به هلاکت رسیده اند.

کویت مانند عربستان سعودی در زمره کشورهایی قرار دارند که بیشترین حمایت ها را از داعش و دیگر گروه های فعال تروریستی در عراق و سوریه به خود اختصاص داده اند. علاوه بر دولت های این دو کشور که آشکار و پنهان از تروریسم در منطقه حمایت می کنند، بخش قابل توجهی از افراطی ها نیز در کویت و عربستان از تروریست ها در عراق و سوریه حمایت مالی و پشتیبانی می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها